۰
کارشناس مسائل اقتصادی:

افزایش قیمت بنزین با هدفمندی یارانه ها مغایرت دارد/ گرانی بنزین، گرانی کالاهای کشور را در پی دارد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: افزایش قیمت بنزین با هدفمندی یارانه ها درسال جاری با قانون مصوب مجلس مغایرت دارد.
افزایش قیمت بنزین با هدفمندی یارانه ها مغایرت دارد/ گرانی بنزین، گرانی کالاهای کشور را در پی دارد
محمد گنجی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: به دلیل تورم و گرانی زیاد در این سال ها بسیاری از مردم از طریق مسافرکشی کسب درآمد می کنند.

وی افزود: اگر بنزین گران شود مسلمأ وضع معیشتی این افراد از این بدتر شده و ناامیدی بسیاری در اقشار کم درآمدی که مسافر کشی می کنند بوجود می آید و این حداقل آسیب این گرانی خواهد بود.

گنجی ادامه داد: با توجه به تصویب پرداخت یارانه دولتی، بنزین هم مشمول این قانون قرار گرفت و در صورت افزایش قیمت بنزین مسلمأ این قانون نقض شده و حق بسیاری از آحاد جامعه نقص می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: کشور به علت تحریم ها و عدم تمرکز دولت برروی تولید داخلی و عدم نظارت بر واردات کالاها با مشکلات زیادی مواجه شده است که افزایش قیمت مسکن و گرانی اجناس را می توان برشمرد لذا افزایش قیمت بنزین نیز دردی به دردهای اقتصادی مردم اضافه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به خودکفایی در تولید بنزین برسیم و اگر بتوان واردات بنزین را به صادرات مبدل کرد مطمئنا بسیاری از مشکلات کشور نظیر هزینه های رفت و آمد حذف شده و اشتغالزایی نیز افزایش می یابد.

محمد گنجی تصریح کرد: چنانچه افزایش قیمت بنزین با عنوان های پیش آمده اتفاق بیفتد یقینأ افزایش هزینه های حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی را در پی خواهد داشت که به تبع آن باعث گرانی اجناس خواهد شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 450260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *