۰
کارشناس نرم افزار کامپیوتر در گفتگو با چهاربهاران:

تقویت شبکه ملی اطلاعات نوعی خودکفایی و تولید داخلی دیتا محسوب می شود

کارشناس نرم افزار کامپیوتر شهرستان چابهار گفت: در چند روز گذشته برخی از شبکه های گوگل در ایران مسدود و به نوعی تحریم شد که علت آنرا تحریم های آمریکایی علیه ایران معرفی کردند.
تقویت شبکه ملی اطلاعات نوعی خودکفایی و تولید داخلی دیتا محسوب می شود
محمد نکوئی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: اگر بتوانیم به بنیه اطلاعاتی و رسانه ای داخل کشور مجهز تر شویم و به گونه ای به استقلال اطلاعاتی و عدم وابستگی به خارج از کشور برسیم علاوه بر اینکه دامنه اطلاعاتی افزایش می یابد بلکه امنیت اطلاعات درون مرزی بیشتر حفظ می شود.

وی افزود: ما امروزه نیازمند تکنولوژی و وابستگی پیشرفت های گسترده تر با کمک جوانان و نخبگان کشور هستیم اگر دولت به جوانان داخلی تکیه کند مسلمأ طبق فرمایش حضرت رسول مرزهای علم را شکافته و توسعه ترین کشور دنیا خواهیم شد.

نکوئی اذعان کرد: دولت می تواند با گرفتن وزای جوان و با علم و انرژی بیشتر چه در اطلاعات و ارتباطات و چه در بخش های حساس تر دیگر به هدایت بهتر کارها کمک کند.

کارشناس نرم افزار کامپیوتر خاطرنشان کرد: منابع اطلاعاتی موجود در سایت های کشور علاوه بر امنیت کم فاقد بسیاری از دسترسی های ملی ادارت و نهادها می باشند بطوریکه ترس از هک شدن مانع درج بسیاری از اطلاعات ارگانهای متفاوت داخلی می شود و این نوعی گسل در پیشرفت الکترونیکی و ارتباطی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 450233
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *