۰
صبح امروز؛

فاز اول بازسازی مجتمع انبارهای مکران به بهره‌برداری رسید/ بازدید سرپرست وزارت صمت از انبارهای طریق القدس در چابهار

بازسازی و نوسازی چهار انبار مجتمع ذخیره‌سازی مکران معروف به طریق‌القدس در چابهار با هزینه 200 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
فاز اول بازسازی مجتمع انبارهای مکران به بهره‌برداری رسید/ بازدید سرپرست وزارت صمت از انبارهای طریق القدس در چابهار
به گزارش چهاربهاران، بازسازی و نوسازی چهار انبار مجتمع ذخیره‌سازی مکران معروف به طریق‌القدس در چابهار همزمان با افتتاح ویدئوکنفرانسی سایر طرح های صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان که دیروز پنجشنبه به دستور رییس جمهور انجام شد، مورد بهره برداری قرار گرفت و سرپرست وزارت صمت امروز از این انبارها بازدید کرد.

این انبارها ظرفیت ذخیره سازی 180 هزار تن کالاهای اساسی را دارند و با بهسازی و نوسازی آنها برای 40 نفر اشتغال به وجود آمده است.

علاوه‌ بر افتتاح چهار انبار بازسازی شده عملیات نوسازی یک انبار دیگر با هدف افزایش ظرفیت نگهداری کالاها در بندر چابهار آغاز می‌شود.

چهار انبار طریق القدس بعد از گذشت سال‌ها بازسازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این مجتمع خدمات رفاهی نیز توسط مرزداران شرق در حال ساخت است تا رانندگان بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.

از اسفند پارسال تا پایان خرداد امسال ۱۴ کشتی حامل ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی و فله و خدمات بازرگانی دولتی در بندرچابهار پهلوگیری و پس از عملیات تخلیه و بارگیری به استان‌های شرقی کشور ارسال شده است.

علاوه‌بر این طرح تفاهم‌نامه ساخت مخازن ۱۰۰ هزار تنی روغن خوراکی در بندرچابهار امضا می‌شود تا زمینه ورود و ذخیره سازی کالای اساسی روغن نیز در این بندر افزوده شود.

حمل سریع کالاهای اساسی از بندر چابهار از اولویت های دولت است برای همین منظور رییس جمهوری بر توسعه بندر چابهار نظارت می‌کنند.

مجتمع ذخیره سازی مکران چابهار که از اهمیت استراتژیک در انتقال کالاهای اساسی کشور برخوردار است مورد توجه ویژه قرار دارد و مسئولان استانی و کشوری از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌های اجرایی را بررسی می‌کنند.

در هفته پنجم پویش ملی «تولید ، تداوم امید» سه طرح صنعتی و بازرگانی با مجموع سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۲۳۰ نفر به دستور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 455313
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *