۰
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار خبر داد:

استقرار سه جایگاه عرضه و ذبح دام زنده در عید قربان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار از استقرار سه جایگاه ثابت و سیار برای عرضه دام زنده و ذبح شرعی در روز عید سعید قربان در این شهرستان خبر داد.
استقرار سه جایگاه عرضه و ذبح دام زنده در عید قربان
علیرضا میر در حاشیه بازدید مشترک معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار از جایگاه عرضه دام سبک و سنگین و کشتارگاه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، با اشاره به جایگاه‌های عرضه و ذبح دام زنده در سطح شهر بیان کرد: نظر به افزایش تقاضای شهروندان به دام زنده جهت انجام قربانی به مناسبت عید سعید قربان، طرح عرضه بهداشتی دام امسال نیز همانند سالیان گذشته توسط بخش‌های مختلف به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به تعداد این جایگاه‌ها گفت: سه جایگاه جهت عرضه دام زنده و ذبح شرعی در نظر گرفته شده است.

میر افزود: کشتارگاه دام صرفاً به منظور فروش دام زنده در نظر گرفته شده و دو کشتارگاه ثابت؛ کشتارگاه ارغوان گوشت در محدوده منطقه آزاد و کشتارگاه شهرداری واقع در نزدیکی میدان دام آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند.

وی به حضور ناظرین ذبح شرعی که در جایگاه ها مستقر هستند اشاره و تصریح کرد: ذبح دام در خارج کشتارگاه علاوه‌بر خطر شیوع بیماری‌های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند که به همین جهت توصیه می شود شهروندان محترم دام قربانی خود را از این مراکز تهیه و از خدمات بهداشتی و رایگان بهره‌مند شوند.

میر از فعالیت اکیپ‌های سیار نظارت بهداشتی، ناظرین ذبح شرعی و عوامل نظارتی سازمان میادین و همچنین سازمان کشتارگاه صنعتی در این روز خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت بروز مشکل و مشاهده هر گونه تخلف مراتب را با سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی شهروندان با شهرداری در میان بگذارند. 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار به همراه ادارات دامپزشکی، شهرداری، صنعت معدن و تجارت و مرکز بهداشت از محل عرضه و فروش دام های سبک و سنگین چابهار و کشتارگاه دام بازدید کردند.

انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 454014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *