۰

گزارش تصویری/ نمایی از باغات موز در منطقه زرآباد

زرآباد استان سیستان و بلوچستان یکی از نقاط مستعد کشور در بخش کشاورزی است که بیشتر مردم این منطقه و بخش‌های همجوار در زمین‌های حاصلخیز این بخش به امر کشاورزی اشتغال دارند.
گزارش تصویری/ نمایی از باغات موز در منطقه زرآباد
به گزارش چهاربهاران، مرغوب ترین موز ایرانی در منطقه زرآباد عمل می آید. منطقه زرآباد دارای باغ های وسیع موز است که ارقام مختلف این میوه در آنها کاشت می شود.

بخش زرآباد دارای بیش از 15 هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی زیر کشت آبی و 4 هزار هکتار آیش و 50 هزار هکتار دیمی بوده که عمده محصولات این بخش را موز به گونه‌ای که نیمی از موز کشور به میزان حدود 50 هزار تن در طول سال را درکنار محصولات خارج از فصل در طول سال به ویژه در خارج از فصل معمول کشت تولید و رونقی خاص دارد.

در بخش کشاورزی بدون شک نقطه نخست مستعد کشاورزی استان و یکی از نقاط مستعد کشور بخش زرآباد است و بیشتر اهالی این بخش و بخش‌های همجوار و حتی استان‌های دیگر کشور در زمین‌های حاصلخیز این بخش به کار کشاورزی مشغول و البته 75 درصد مردم زرآباد کشاورز بوده و سالانه محصولات گرمسیری زیادی را به صورت خارج از فصل به استان‌های مختلف کشور و حتی خارج از کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه و عراق صادر می‌کنند.


 
سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 453260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *