۰
سرپرست فرمانداری چابهار:

صنعت فرش سنتی به وسیله چابهار در کشور شکوفا می شود

سرپرست فرماداری چابهار گفت: در جنگ تمام عیار اقتصادی در دنیا، صنعت فرش سنتی ایرانی در صادرات دنیا حرف اول را خواهد زد و این مورد در چابهار به عنوان پیشانی اقتصادی کشور با واردات مواد اولیه ارزان تر شکوفا می شود.
صنعت فرش سنتی به وسیله چابهار در کشور شکوفا می شود
​به گزارش چهاربهاران رحمدل بامری در کارگاه آموزشی روسای ادارات فرش دستباف سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که با حضور مسئولین کشوری در منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار کرد: چابهار نه تنها استانی و ملی است بلکه بخاطر ظرفیت های بی بدیل فراملی می باشد که بخشی از این ظرفیت ها ناشناخته مانده است، باید با نگاه ملی در صنعت، کشاورزی، دریایی و گردشگری از آن بهره برد و به زودی استفاده از راه آهن را در عرصه صنعت چابهار خواهیم دید.
وی با اشاره به واردات مواد اولیه ارزانتر 40 درصدی برای فرش دستباف به وسیله منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار ظرفیت ویژه‌ای در صنعت دارد و تامین مواد اولیه، صادرات، بازاریابی داخلی و بین المللی که لازمه کار است با پیگیری های آتی حل خواهد شد.
وی با اشاره به پیشینه فرش دستباف در کشور تاکید کرد: ب ای مبارزه با تحریم های اخیر برای توسعه صادرات غیرنفتی از مناطق آزاد کشور اروند، ارس، قشم، کیش و چابهار باید از فرش دستباف به عنوان دپو استفاده کرد، چراکه اولین کالایی که توسط ترامپ تحریم شد همین فرش دستباف می باشد زیرا ۸۰ درصد از تولیدات فرش کشور صادر می شود.
​سرپرست فرمانداری چابهار تشریح کرد: ما باید تبلیغات گسترده ای به وسیله بخش خصوصی در این صنعت انجام دهیم، بافنده ها باید وام ضروری در اختیار داشته باشند همچنین سهم ارزش افزوده فرش باید افزایش یابد زیرا صنعت اول غیرنفتی ما با توجه به اظهارات مدیر صندوق کارآفرینی امید کاهش شدید پیدا کرده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ های متعدد عنوان کرد: شریعتمداری وزیر صنعت ما که امروز به وزارت خانه دیگری آمده بسیار کارآمد است و ما باید برای  مقابله با تحریم های آمریکا از صادرات فرش دستباف شروع کنیم.
​فرشته دستپاک با اشاره به واردات مواد اولیه از منطقه آزاد چابهارمطرح کرد: با توجه به اینکه وفاق و همدلی بین مرکز ملی فرش ایران و اتحادیه و تشکل های تعاونی، صادراتی و تولیدی وجود دارد، امیدواریم که بتوانیم از این وفاق و همدلی بین دولت و بخش خصوصی به یک بالندگی و پویایی در حوزه فرش برسیم و تا پایان سال ۹۷ اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم. 

​وی ضمن قدردانی از اولین حضور مدیران کشوری در چنین همایشی تصریح کرد: مذاکرات و نشست‌هایی را با سازمان برنامه و بودجه و معاونت روستایی ریاست جمهوری داشتیم و به دنبال این هستیم که سهم بودجه قالیبافان را با ردیف بودجه مشخصی در سال ۹۸ داشته باشیم و از این طریق، در یک مکانیزم ۳ ساله تمامی کسانی که در حوزه فرش دستباف فعالیت می‌کنند را بیمه تامین اجتماعی مستمر کنیم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) منعقد می‌کنیم، صنایع مربوط به تولیدات مواد اولیه را به روز کنیم و از ظرفیت های موجود برای توسعه صنعت فرش استفاده شود.
​انتهای پیام/

 
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 452317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *