۰
همزمان با روز عزاداری عاشورا؛

نماز ظهر عاشورا در چابهار اقامه شد

همزمان با روز عزاداری عاشورا باحضور مردم عزادار چابهار نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین سجده حسین (ع) بر بندگی حضرت حق در مسجد امام حسین(ع) این شهرستان برگزار شد.
نماز ظهر عاشورا در چابهار اقامه شد
به گزارش چهاربهاران، مردم حسینی و ولایتمدار شهرستان چابهار امروز بعد از حضور در دسته های عزاداری در نخستین ساعات ظهر با حضور در مسجد امام حسین(ع) در مراسم اقامه نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.

دراین مراسم امام جمعه شهرستان چابهار در سخنانی ضمن اشاره به اینکه ولایت پذیری از عمده ویژگی بااصالت برای حفظ اسلام است گفت: امام حسین (ع) با اجرای فرمان خداوند دعوت حق را با شجاعت در مقابل دشمنان پذیرفت و یکی از توصیه‌های ارزشمند آن حضرت سفارش به اهمیت نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی اظهار کرد: پیام عزاداری محرم اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و اهمیت دادن به نماز اول وقت است.

وی با اشاره به اهمیت ادای نماز ظهر عاشورا و جایگاه آن عنوان کرد: یکی از وقایعی که در روز عاشورا جلوه گری می‌کرد نماز اباعبدالله الحسین بود که حضرت نمازشان را در زمان خود و با حمله‌های مکرر از سوی دشمن برگزار کردند ویارانشان هم‌پشت سر حضرت قیام و شروع به خواندن نماز جماعت کردند.

در این مراسم با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و مدیحه سرایی و حس حضور در کربلای حسین اشک در دیدگان همه جاری شد.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 452028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *