۰

جشنواره روستایی سیستان و بلوچستان در چابهار با هدف حمایت از کالای بومی

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: 19 شهرستان از سیستان و بلوچستان در جشنواره عشایر و روستاییان منطقه آزاد چابهار در فصل زیبای مونسون جلوه خاصی به شهرستان داده اند و هر بازدید کننده ای بعد از بازدید از نمایشگاه شاد می شود.
جشنواره روستایی سیستان و بلوچستان در چابهار با هدف حمایت از کالای بومی
عبدالرحیم کردی در حاشیه جشنواره عشایر و روستاییان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: این نمایشگاه مطابق با جشنواره مونسون چند ویژگی مهم را در برگرفته است به طوری که برای نخستین بار در این منطقه اجرا و در فصل مونسون برگزار می شود.
​وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی افزود: یکی از ویژگی های این نمایشگاه فروش کالاهای ایرانی و بومی استان می باشد که در ابتدا این نمایشگاه با هدف اشتغالزایی، تبلیغات اجناس بومی و همچنین آشنایی هر چه بیشتر اقوام با فرهنگ های یکدیگر باشد هرچند طوایف و مردم این استان ریسمان های چسبیده به یکدیگر می باشند.
​کردی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بازدید از صنایع این نمایشگاه مهم دانست و اضافه کرد:  نمایندگانی از 19 شهرستان استان سیستان و بلوچستان به همراه صنایع خاص شهر خودشان در این نمایشگاه حضور دارند که باعث شدههر بازدید کننده ای از جذابیت خاص این نمایشگاه به وجد آید.
​وی موسیقی زنده محلی هر شهرستان را در این جشنواره یکی از خصیصه های خاص شادی دانست و عنوان کرد: دو موسیقی دهل ساز بلوچی و سیستانی در این نمایشگاه فضای شادی را برای بازدید کنندگان به وجود آورده است که با رقص سنتی نمایندگان همراه شده است.
​مدیر روابط عمومی منطقه آزاد چابهار نیز تشریح کرد: از میان 19 نماینده هر شهرستان، سه نماینده منتخب برای به نمایش گذاشتن صنایع زیبای خود به کشور عمان فرستاده خواهند شد.
​حسام الدین یوسفی با اشاره به صنایع دستی هر شهرستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه همه اقوام به یک خانواده متشکل و هماهنگ تبدیل شده و زیبایی خاصی به فصل مونسون بخشیده اند.
​وی انواع صنایع دستی و لباس ها سنتی و محلی بلوچی وسیستانی در این نمایشگاه را گرانقدر دانست و روش و عرضه این اقلام توسط نمایندگان شهرستان را نوع بزرگی از کمک به تولید داخلی و جذب سرمایه گذار شهرستانی و کشوری دانست.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 451877
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *