۰

گزارش تصویری/ بندر ساحلی بریس دروازه‌ ای به اقیانوس

در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار، در پس کوه‌های مخروطی که گویی تک‌هایی از زمین شهاب‌خورده‌ کره ماه را بر آن نهاده‌اند، بندری زیبا در امتداد دریای عمان روبه اقیانوس هند واقع شده است.
گزارش تصویری/ بندر ساحلی بریس دروازه‌ ای به اقیانوس
به گزارش چهاربهاران، بندر بریس با زیبایی‌های خاص و بی‌نظیر در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران زیبا واقع‌شده است. مسیر ساحلی چابهار _بریس یکی از زیباترین مسیرهای ایران به شمار می‌آید که سه جاذبه دریای نیلگون عمان، ساحل بکر و کوه‌های مینیاتوری در کنار هم هنرنمایی می‌کنند.
در بالای دیواره‌های صخره‌ای نشستن و تماشای کوه‌های مینیاتوری، اسکله درخشان، لنج‌ها و قایق‌های برگشته از دریا و لنگر انداخته، سه دماغه شگفت‌انگیز و غروب دل‌انگیز لذت دیگری دارد.
بريس يكي از روستاهاي بزرگ چابهار واقع در دهستان "سند مير ثوبان" بخش دشتياري اين شهرستان جنوبي استان سيستان و بلوچستان است. اين روستا در64 كيلومتري بندر چابهاربعد از رمين يكي از نزديكترين روستاهاي صيادي به اين شهر است و از سمت شمال به جاده اصلي چابهار وازسمت شرق به روستاهاي پشت، بندر صيادي پسابندر وخليچ زيباي گواترازجنوب وغرب به درياي نيلگون عمان منتهي‌مي شود.
روستاي بريس از شمال به كوههاي مريخي سربه فلك كشيده، از غرب و جنوب به درياي عمان محدود مي‌شود. روستاي بريس در كنار درياي نيلگون عمان داراي سواحل صخره اي وسواحل ماسه اي بي نظير دردنياست،خورقديم بريس كه با بارش باران هاي فصلي جان دوباره ميگيرد، از جاذبه‌هاي طبيعي اين روستا به شمار مي‌آيند.
انتهای پیام/
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 451463
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *