۰

جشنواره فرهنگی ورزشی "دا" در روستای کمب چابهار برگزار شد

جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» با حضور گسترده ورزشکاران، قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی در روستای کمب از توابع شهرستان چابهار برگزار شد.
جشنواره فرهنگی ورزشی "دا" در روستای کمب چابهار برگزار شد
به گزارش چهاربهاران، رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار اظهار کرد: اجرای بازی های بومی و محلی، نمایشگاه های سنتی صنایع دستی، سوزن دوزی و پخت غذاهای محلی از برنامه های مهم این جشنواره بود.

عمر بلوچ با بیان اینکه در جشنواره فرهنگی ورزشی دا بیش از 650 نفر در قالب رشته طناب کشی 84 نفر در قالب 12 تیم، رشته دالپلان 24 نفر، رشته چوب کشی سنتی 12 نفر و رشته هفت سنگ مهارتی 28 نفر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: به تیم های نخست تا سوم طناب کشی، هفت سنگ مهارتی نفرات نخست تا سوم، نفرات برتر صنایع دستی و سوزن، پخت غذاهای محلی، حاملان قرآن و 50 نفر از میان شرکت کننده گان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار هدف از برگزاری این جشنواره را احیاو توسعه ورزش های سنتی و بازیهای بومی، ایجاد نشاط و شادابی در بین زنان روستایی در همه رده های سنی، افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت های فرهنگی ورزشی، توسعه و تقویت ارزش های ایرانی – اسلامی منطبق با آئین و رسوم سنتی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد و گفت: این برنامه با مشارکت حداکثری گروه های هدف در فعالیت های ورزشی در تعامل با نهاد های مرتبط با ورزش بانوان برگزار شد.

ایجاد نشاط و شادابی در مناطق حاشیه نشینی و ترویج ورزش های بومی و محلی از اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دا در روستای کمب است.

بلوچ از همکاری و همراهی مسئولان محلی، دهیاری و شورای اسلامی روستای قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ف
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 451199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *