۰
به منظور آشنایی با ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی انجام شد؛

بازدید نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی

خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی به منظور آشنایی با ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی از زیرساخت‌ها و تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.
بازدید نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی
 به گزارش چهاربهاران، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد دلار آماده بهره برداری است و به زودی با حضور رئیس جمهوری و مقامات کشور‌های مختلف دنیا افتتاح می‌شود.

بهروز آقایی افزود: بندر چابهار پس از تکمیل فاز نخست، ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به هشت و نیم میلیون تن خواهد رسید و تا ۱۵ میلیون تن می‌توان از آن بهره برداری کرد.

بندر چابهار محرک توسعه محور شرق کشور است
وی بیان کرد: بندر چابهار محرک توسعه محور شرق کشور است و ظرفیت‌های فراوان تجاری و ترانزیتی برای کشور‌های منطقه به ویژه افغانستان و آسیای میانه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر چابهار در چهار راه ترانزیتی قرار گرفته است و می‌تواند توسعه این منطقه را رقم زند.

آقایی خاطرنشان کرد: سومین کشتی گندم اهدایی دولت هند به افغانستان در بندر چابهار پهلو گرفت و در حال تخلیه است و این نوید دهنده توسعه روابط تجاری با کشور دوست و همسایه افغانستان است.

انتهای پیام/ ف
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 450682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *