۱
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افتتاح 12 کلاس درس در بخش دشتیاری چابهار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: 12 کلاس درس در پنج مدرسه خیری در بخش دشتیاری از توابع شهرستان چابهار افتتاح و به بهره برداری رسید.
افتتاح 12 کلاس درس در بخش دشتیاری چابهار
به گزارش چهاربهاران، رسول راشکی در آئین افتتاحیه مدارس خیری اظهار کرد: پنج مدرسه توسط یک خیر تهرانی در همایش خیران مدرسه ساز ویژه سواحل مکران شهریور سال گذشته در چابهار تعهد شد و هم اینک به همت این خیر به بهره برداری رسید.

وی افزود: هر یک از این مدارس دارای افزون بر ۸۸ متر مربع فضای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این مدارس با ۱۱ میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.

وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵/۳۴ متر مربع و در سیستان و بلوچستان ۳/۱۱ متر مربع است، بیان کرد: برای رسیدن فضا‌های آموزشی استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.

راشکی گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

وی خاطرنشان کرد: با همت وتلاش این خیر ما شاهد افتتاح پنچ مدرسه در روستای مختلف منطقه دشتیاری بودیم، که از این تعداد مدارس، دو مدرسه دربخش دشتیاری در روستاهای سیتل دلگان و شریش بازار؛ دو مدرسه در بخش مرکزی در روستاهای ندکان و جنگی هان بازار و یک مدرسه دربخش پلان در روستای مرادبازار این شهرستان افتتاح شد و برای ٣٠٠ نفر دانش آموز فضای آموزشی جدید احداث شده است.

عبدالرزاق سردارزهی رئیس آموزش و پرورش منطقه دشتیاری درحاشیه مراسم افتتاحیه از اضافه شدن ١٢ کلاس درس ابراز خرسندی کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش منطقه دشتیاری با تمام توان در خدمت خیران است و با تلاش و همت خیران مدارسی که شایسته این مردم و دانش آموزان است بسازیم.

عبدالعزیز رامش مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان چابهار نیز با بیان اینکه در حوزه شهرستان چابهار در سالهای اخیر به همت خیران در بحث فضاهای آموزشی کارهای قابل توجه ای انجام شده اما وسعت و محرومیت منطقه دشتیاری نیازمند ایجاد فضاهای بیشتری را می طلبد و مجمع خیرین شهرستان چابهار بیشترین جذب خیران بوده است.

امیربخش بلوچ دهیار روستای مرادبازار در آئین افتتاحیه مدرسه سه کلاسه گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان در فضای باز و در زیر سایه درختان در گرما و سرما درس میخواندند و امروز بسیار خوشحالیم که فرزندانمان با همت خیران صاحب فضای آموزشی شدند.

انتهای پیاک/ ف





 
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 450646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *