معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

ارائه آموزش های تخصصی از اولویت های جمعیت هلال احمر است/ برگزاری کارگاه بازآموزی نجات در حوادث جاده ای

5 آبان 1396 ساعت 14:10

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار گفت: برپایی دوره های تخصصی امداد و نجات از اولویت های برنامه ای این نهاد است.


محمدرضا وظیفه دان شهرکی در گفت و گو با خبرنگار  چهاربهاران، با اشاره به ضرورت توجه‌ به آمادگی و توان عملیاتی بالای امدادگران در زمان بروز بحران و عملیات امداد و نجات اظهار کرد: کارگاه بازآموزی نجات در حوادث جاده ای که امدادگران و نجاتگران این شهرستان شرکت داشتند، فرصتی مناسبی جهت انتقال تجربیات و کسب تجربه برای نجاتگران جهت حضور در عملیات ها و پایگاه امداد جاده بود.

وی افزود: برگزاری مانورها و مسابقات در سطح شهرستانی توسط این جمعیت به منظور ارزیابی عملیات های واقعی است.

شهرکی گفت: کارگاه بازآموزی جستجو و نجات در حوادث ترافیکی در محل شعبه این شهرستان و با حضور تیم های عملیاتی برگزار شد.

وی بیان کرد: این کارگاه یک روزه با هدف بازآموزی و تمرین با تجهیزات سبک و نیمه سنگین عملیات نجات و افزایش تجربه علمی و عملی نجاتگران در پایگاه های نجات بین شهری سطح این شهرستان برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: آشنایی با تجهیزات امدادی و تجهیزات نجات، یادآوری نکات امدادی و ارزیابی صحنه و مصدوم از برنامه های این کارگاه بود.

مسئول پایگاه امداد و نجات جاده ای نیز در حاشیه این کارگاه گفت: آمادگی امدادگران و آشنایی آنها با تجهیزات امدادی در زمان بروز بحران و حادثه می تواند نقش مهمی در کاهش دامنه حوادث و سوانح داشته باشد و از میزان تلفات بکاهد.

احسان قادری بیان کرد: به دلیل حادثه خیز بودن چابهار و جغرافیای خاص این شهرستان، امدادگران و نجاتگران هلال احمر همواره در خط مقدم امداد و نجات هستند.

وی تصریح کرد: هلال احمر همواره تلاش می کند با برگزاری این دوره ها آمادگی امدادگران خود را برای حضور در بحران ها و عملیات امداد و نجات در سطحی مطلوب حفظ کند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 450459

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/gallery/450459/1/ارائه-آموزش-های-تخصصی-اولویت-جمعیت-هلال-احمر-برگزاری-کارگاه-بازآموزی-نجات-حوادث-جاده

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir