۰
آزاده سرافراز چابهار به مناسبت سالروز ورود آزادگان به وطن مطرح کرد:

حرف امام خمینی (ره) قوت قلب اسیران شیعه و سنی در زندان های بعثی/ اطاعت از ولی فقیه کشور را در مقابل گزند دشمن بیمه می کند

وحدت، همدلی و انسجام بین اسرای اهل سنت و شیعه در مقابل مزدوران بعثی مثال زدنی بود و نشانه همراهی اهل سنت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
12
12
به گزارش چهاربهاران، با آغاز تجاوز عراق به ایران، هزاران نفر از مردم کشورمان، نظامی و بسیجی همه راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل  شدند به همین خاطر، در طول دفاع مقدس تعداد بسیاری از رزمندگان سرزمینمان که برای دفاع از این مرز و بوم در همان روزها به اسارت در آمده و از آنان اکنون با نام "آزادگان" یاد می شود.
 
در نیمه تابستان سال 69 بود که نقطه عطف دیگری از انقلاب اسلامی در تاریخ کشور رقم خورد و هزاران رزمنده از چنگال اسارت رژیم بعثی به میهن اسلامی بازگرداند.
 
در روز 26 مرداد اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سالها اسارت در زندان های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده های خویش بازگشتند.

آزادگان، این غیور مردان صبر و استقادمت به میهن عزیزمان آمدند همان طور که با مقاومتی مثال زدنی، استوار و مامیدوار به جبهه ها رفته بودند؛ با همان روحیه دوباره آمدند با همان عشق و ایمان و معنویت جبهه ها، انتظارها برای این کبوتران گرفتار در دست صدامیان بالاخره به پایان رسید و با آزادی این کبوتران سبکبار به آشیانه خود بازگشتند.

 آن روز ایمان و عشق می بارید، چشمها از شوق و خوشحالی وصال اشکبار بود، باری این وارثان و بازماندگان شهدا آمدند تا پرچمهای علمداران همرزم خود را برگیرند و نیروی ایمان و دلاورمردی که برگرفته از فضای زیبای جبهه ها بود دوباره به جامعه ببخشند.

بیست و ششم مرداد ماه به یاد ورود آزادگان سرافراز و اسیر در زندانهای صدامیان روز آزاده نام گذاری شده است و در این رابطه خاطرات، فیلم و کتابهای بسیار زیادی نوشته شده است.

اهل سنت هم دوشادوش همرزمان و هموطنان شیعه و سایر مذاهب و ادیان در دفاع از مرزهای کشور در دفاع مقدس ایستادگی و رادمردیهای بسیاری از خود نشان دادند و ثابت کردند که جامعه اهل سنت در دفاع از مرزهای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم و استوار ایستاده اند.

چابهار به عنوان دورترین رزمندگان شهرستان به مرکز همانند بسیاری از شهرهای میهنمان شاهد حضور غیور مردانی همچون قادری ها، سازمندها و بهمنی ها ست، نخست از حمید قادری فر خواستیم از خاطرات خود در زمان اسارت برایمان بگوید، وی در پاسخ به این سئوال گفت: خاطرات ما از دوران اسارت به سبب بدرفتاری بعثیون اکثرا تلخ و ناراحت کننده بود، ولی مقاومت و وحدت بسیار خوب بین رزمندگان بین شیعه و سنی مثال زدنی بود.

وی افزود: اسارت سخت است، اما همیشه اسارت در چهار دیوار خلاصه نمی شود گاهی اسارت در فکر و روح آدمی تنیده می شود و حتی مرزها  را از بین می برد.

این آزاده گفت: یکی از خاطرات تلخ و شیرین ما مربوط به ماه محرم بود، همانطور که می دانید صدام به شدت با برگزای مراسمات عزاداری مخالف بود و به شدت با آن مبارزه می کرد و شدیدترین تدابیر امنیتی را برای نظارت وکنترل بر رزمندگان برای جلوگیری از برگزاری مراسمات عزاداری محرم مقرر کرده بود.

قادری فر با اشاره به شکنجه ماموران عراقی تصریح کرد: رزمندگان عاشق سیدالشهدا به هر نحو ممکن می خواستند برای نوه رسول الله عزاداری کنند و برای نیل به این هدف تصمیم براین شد که یک نفر از رزمندگان پست بدهد تا آنان به عزاداری بپردازند و بنده این مسئولیت را پذیرفتم، اوضاع خوب پیش می رفت و با پست دادن من سایر رزمندگان به عزاداری پرداختند، تا اینکه بعثی ها متوجه شدند و بنده را بخاطر این کار شکنجه کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه قلب پاک رزمندگان، ایستادگی ها و مقاومت آنها در برابر همه بی عدالتی و شکنجه هاي دشمنان بعثي نتوانست خدشه ای در نیت آنها که حفظ کشور در برابر دشمنان بود وارد كند.

وی در پایان از جوانان خواست با همدلی و بصیرت توطئه های امروز جامعه که اکثرا در از طریق جنگ نرم وارد کشور  می شوند مبارزه کنند، چرا که خون های بسیاری از شیعه وسنی گرفته تا همه مذاهب و ادیان ایرانی برای حفظ تمامیت ارضی کشور به زمین ریخته شده است.

حمید قادری فرد از جمیع لشکر ۷۷ ثامن الائمه پیروز خراسان در منطقه صفر مرزی ایران با عراق نزدیک شهر الاماره در سال ۷۲ وقتی که سرباز بودم توسط نیروهای نفوذی دشمن بعثی ربوده شدم و به مدت ۵۸ ماه در چند شهر از جمله الاماره، بصره، ناصریه، الکوت، استخبارات، بغداد و ابوغریب اسیر بودم در 18 فروردین سال 1377 و جزء آخرین اسرای بازمانده در زندان های های عراق به کشور بازگشتند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 424871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *