۰
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی چابهار:

چابهار کمترین سرانه فضای کتابخانه ای در استان و حتی کشور را دارد/ استقبال مردم از کتابخانه و مطالعه خیلی کمرنگ است

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی چابهارگفت: چابهار کمترین سرانه فضای کتابخانه در استان دارد که استقبال مردم و ادارات دولتی از تنها دکه مطبوعاتی سطح شهر و 4 کتابخانه عمومی این شهرستان خیلی کمرنگ وناامید کننده است.
12
12
به گزارش چهاربهاران، محمدامین محمدی اظهار کرد: شهرستان چابهار کمترین سرانه فضای کتابخانه ای در استان و حتی کشور را دارد و متاسفانه بیشتر کتاب های موجود در کتابخانه های چابهار قدیمی و متناسب با نیاز علاقه مندان، دانش آموزان، دانشجویان و قشرهای مختلف نیست.
وی بیان کرد: در شهرستان چابهار تنها یک دکه مطبوعاتی کار توزیع انواع نشریات را بر عهده دارد و همواره از استقبال نکردن مردم این شهر از خرید روزنامه ها و نشریات گلایه مند است.
وی افزود: چابهار هم اینک چهار کتابخانه با 897 مترمربع زیربنا دارد که برای رسیدن به میانگین سرانه کشوری نیازمند ساخت بیش از 20 هزار مترمربع فضای جدید کتابخانه ای است و بیش از 32 هزار جلد کتاب با 22 هزار عنوان در چهار کتابخانه سطح این شهرستان وجود دارد و حدود سه هزار نفر عضو کتابخانه ها هستند.
محمدی ادامه داد: براساس استاندارد کشوری برای هر 100 نفر باید هشت مترمربع فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد که سرانه فضای فیزیکی کتابخانه های چابهار کمتر از هفت دهم درصد و سرانه مطالعه مفید در شهرستان چابهار نیز بشدت پایین است.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان چابهار نقش خبرنگاران و نشریات محلی و ملی در توسعه چابهار را مهم توصیف کرد و گفت: شهرستان چابهار با توجه به وجود منطقه آزاد و توسعه آن در آینده نیازمند انتشار یک نشریه محلی است.
محمدی افزود: خبرنگاران و فعالان اطلاع رسانی چابهار می توانند در شبکه های اجتماعی تاثیرگذار باشند و روزانه مطالب و رویدادهای مختلف را نشر دهند و به پیشرفت منطقه و حل مشکلات کمک کنند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 424843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *