۰
در روز خبرنگار، مسئولین و فعالان رسانه ای درخصوص پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران چه گفتند؛

چهاربهاران مردمی ترین سایت در میان فعالان حوزه رسانه چابهار/ چهاربهاران؛ صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است

از نگاه مسئولین پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران به عنوان مردمی ترین رسانه در شهرستان چابهار انتخاب شد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، “خبرنگاری”، تنها یک شغل شریف و یا سخیف نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که دارای قدمتی به بلندی عمر آدمی و خاصیتی به بلندای اعلی‌علیین و یا به پستی اسفل سافلین است.
 “خبرنگار" تیغی دو لب است که می‌تواند جوامع بشری را به صلاح و سداد برساند، مانند: اولیاء، صالحان، عارفان، حکیمان، شهیدان، فرهیختگان و خواص جهان هستی که علاوه بر ماموریت ذاتیشان بطور عام “خبرسازان” و “خبرنگاران” نیز بوده‌اند یا اینکه همنوعان خویش را به تباهی بکشاند و به روز سیاه بنشاند.
در همین راستا و بهانه این روز پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، در گفتگو با مسئولان و فعالان سیاسی نظرات آنان در مورد این پایگاه خبری را جویا شده است که با هم در زیر می خوانیم.
محمدرضا سالاری فنودی رئیس هواشناسی شهرستان چابهار
از اوایل کار وب سایت چابهاران که قریب به چهارسال و پس از آن با کانال تلگرامی آشنا هستم.
با توجه به نبود رسانه ای جهت اطلاع رسانی محلی برای شهرستان، وجود این رسانه بسیار لازم بود که خداروشکر تا حد زیادی و انصافا عملکرد موفقی داشته است تنها نقطه ضعف که البته اکثر کانال های خبری و رسانه دچار ان هستند رنگ بوی جناحی گرفتن و تمایل به یک سمت هست که علاوه بر کاهش بازدیدکنندگان(به علت تمایلات سیاسی مخالف با کانال خبری) باعث خواهد شد گزارشات انتقادی و مشکلات که لازم و واجب است، بازخورد کمتری داشته باشد.
با توجه به تمرکز بر روی توسعه سواحل مکران علاوه بر تهیه گزارش از امکانات و تشویق سرمایه گذاران خصوصی، مشکلات و معضلات مردم و منطقه نیز انعکاس داده شود تا عسلویه دوم را شاهد نباشیم.
 انتظار به حق ساکنان بومی منطقه در حضور فعال و دیده شدن در طرح های مذکور و حتی اشتغال باید از تریبون و جایگاه خبرنگاران و رسانه ها بیان و انعکاس داده شود.
گزارشات محلی و تصاویر بسیار مورد استقبال مردم خواهد بود که شخصا شاهد آن بوده ام.
بخش اخبار روز و حوادث به نظرم خوب و مناسب عمل کرده که می توان از اقدامات و فعالیت ادارات و جلسات مربوط به مسائل و مشکلات شهر جهت اطلاع مردم، گزارش و تصویر بیشتر درج شود.
 فرهنگ سازی و آموزش مسائل شهری و مدنی نیز می توان بیشتر کار شود.مدیریت آب و برق (مخصوصا آب با اطلاع از کمبودهایی در حد وضعیت بحران، که گاه بی اطلاع هستند)و نحوه استفاده صحیح از خدمات شهری، آشنایی با مراکز خدماتی و نحوه بهره برداری از آن بیشتر پرداخته شود
حتی می توان با کمک ارگانهای مرتبط اموزشهای مراقبتی و ایمنی در برابر حوادث در راستای فرهنگ سازی می باشد، استفاده نمود. مشکلی که در رخداد طوفان گونو با توجه به عدم آشنایی مردم و حتی مسولین فشار روانی شدیدی به منطقه وارد شد.
رئیس هیئت کبدی سیستان و بلوچستان؛ سعید مقدم بقا
ضمن تبریک این روز ب شمابزرگان قلم واندیشه؛ پایگاه خبری چهاربهاران یکی ازموفق ترین وبروزترین باافراد مجرب کارامد توانسته است اعتماد مردم به خود جلب کند مخصوصا متعهدبکارنقش گسترده ای دراطلاع رسانی ومعرفی بیش ازپیش ظرفیت های شهرستان چابهارداشته است.
بنده بااینکه زیاد اهل فضای مجازی نیستم ولی اخباراین پایگاه رو هررورزچک میکنم واحساس خیلی خوبی نسبت به مطالب آن دارم. خیلی انلاین وبروز است، من واقعا اطلاعات خوبی ازاین سایت میگیرم، تاثیرگذار و کاملا جا افتاده است.
اعتمادسازی فوق العاده وحفظ رسالت یک رسانه که همان اخلاق می باشدازمزایای شما می باشد.
 به نظر بنده، چهاربهاران اعتماد مخاطبین را کاملا جلب کرده است و این هم به دلیل صداقت در قلم آنهاست؛ آرزوی موفقیت برای خبرنگاران و زیرمجموعه این سایت دارم.
اماپیشنهادم اینست که درخصوص مسایل علمی واشنایی مردم درخصوص سلامت تندرستی رعایت بهداشت وزندگی شهری و ورزش بیشتر کار شود.
ریس هیات مدیره موسسه همراهان جوان و فعال اجتماعی، فرهنگی؛ مهدی عامری
سایت چهاربهاران زبان گویای مردم چابهار است؛ ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عزیز و خصوصا خبرنگاران سایت مردمی چهاربهار؛ چهاربهار را چهاربهارانی میخواست تا توصیف زیباییها و بررسی مشکلات کند و این امر با چهاربهاران محقق شد.
چهاربهاران را مدت 3 سال است پیگیری میکنم کیفیت اخبار و امین بودن در اطلاع رسانی از مشکلات بعنوان پیشنهاد و یا انتقاد در این سایت به وضوح دیده میشود که نشان از تعهد و رسالت خطیر این سایت را می رساند
الحمدالله این رسانه بسیار عالی عمل کرده چه در حوزه اخبار شهرستان و چه استان که باید دست مریزاد باید گفت.
سادگی سخن و بدون ابهام و رسیدگی به مشکلات و پیاده کردن طرح هایی که نظرسنجی مردم با مشارکت بالا حضور داشته باشند را این سایت در دهه اخیر را رقم زده؛ برخود میبالم که یکی از افرادی هستم که لحظاتم رو پیگیر اخبار چهاربهاران هستم.
در صدای مردم در این مدت کم خیلی عالی حضور پیدا کرده است و مشکلات مردم به خوبی به مسئولین منعکس می کنند.
انتظارم این است مثل سالهای گذشته صداقت در رفتار و اخلاق خبری روادامه دهد و صدای مردم و مسولین باشد.
برخود لازم میدانم از عزیزان و دست اندرکاران این سایت تشکر کنم و آرزوی توقیق روز افزون را خواهانم.
رئیس اداره بهزیستی چابهار؛ حسن تاوانه
ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه پرتلاش خبرنگاران چهاربهاران؛ سایت فعالی دارید که اطلاع رسانی بروز که نتیجه زحمات همه دست اندرکاران این سایت می باشد.
 به مدت یکسال است که با این سایت و کانال تلگرامی آشنا هستم و بیشتراوقات اطلاعات اخباراز این رسانه پیگیری می کنم در حال حاضر تاکنون ضعفی مشاهده نموده ونقاط قوت ان انعکاس سریع به موقع اخبارمی توانم اشاره کردونام بردحفظ روند بی طرفی در ارائه اخبارهمچنان موردانتظار ماست همانگونه تابه امروز ان این مهم به درستی انجام گرفته است.
رئیس اداره برق چابهار؛ امید رضا مشهدی
ضمن تقدیر و تشکر از کلیه زحمات جنابعالی، حقیقتا به دور از تعارف پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران بعنوان یک رسانه با اطلاع رسانی بموقع خدمات و اطلاع رسانی مشکلات و همچنین فرصت ها و تهدیدهای حوزه عمل خود به بهترین نحوه توانسته به رسالت خود عمل کند.
شما با جلب اعتماد بسیار خوبی که از ادارات کسب کردید میتوانید همکاران مجازی در تمام ادارات داشته باشید که بروزترین اخبار داغ را برای شما ارسال کند.
استاد دانشگاه چابهار و کارشناس ارشد علوم سیاسی؛ مالک اشتر اسدی
سلام و درود خدا بر تمامي شهیداني که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادگي كشورعزيزمان در برابر قدرت‌های بزرگ و سلطه‏گر جهانی قرار دادند و در این راه به درجه رفيع شهادت نائل گرديده اند.
دوستان عزيز باید بدانيد از روزي كه قدم در اين راه برداشته أيد مسوليتي خطير بر روي دوش تان قرارگرفته است. بايد منعكس كننده درست دستاوردهاي نظام جمهوري إسلامي در منطقه شرق كشور با توجه به كمبودهايي كه هنوز مَي باشد، در برابر هجمه هاي سنگين رسانه هاي معاند باشيد. خواسته ها، مشكلات و كمبودهاي مردم منطقه را بطور جد تا رسيدن به حصول و نتيجه قطعي پيگيري نميائيد، زيرا بهترين راه حل نشان دادن كمبودها در عصر كنوني اطلاع رساني مَي باشد. در مقابل آنچه ممكن منافع ملی كشور را به خطر بياندازد، حساس باشيد و آنچه را كه ممكن است زمينه هاي تجاوز فکری و اندیشه‏‏ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگي مردم باشد را  بايد هوشيارانه رصد كنيد و روشنگري نسبت به اين موضوع براي آحاد مردم بر عهده شمامي باشد.
البته بايد توجه داشته باشد كه اين مسؤولیت‌ها و ديگر نقش هاي تعيين كننده تان نه تنها برايتان محدودیت بوجود نمي آورد، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برايتان هموار و هموارتر می‏سازد و به جایگاهی خواهيد رسيد که جز رضايت خداوند و حل شدن مشكلات مردم هيچ چيز نمي تواند مدنظرتان باشد.
در پايان مجدد از تلاش‌های صادقانه، سخت کوش و آگاهی بخشی شما خبرنگاران عزيز پایگاه خبری چهاربهاران تشكر مَي كنم  و هفدهم مرداد را خدمت شما و ديگر و فعالان پرتلاش اين عرصه تبريك  عرض مي نمايم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری چابهار؛ مهندس مبارکی
خبرنگار وجدان بیـدار جـامعه، دیده بان صادق، چشـم بیـنـا و زبـان گویـای جامعه بوده که باید در جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای امپریالیسم غرب با بصیرت و مجاهدت به رسـالت خطیر خود که ترویج مفاهیم و پیام‌های انقلاب اسلامی است، جامه عمل بپوشاند.
در دنیای امروز که دنیای تبادل پرسرعت اطلاعات است، رسانه نه‌فقط مهم‌ترین وسیله برقراری ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به اقصی نقاط جهان است، بلکه شکل‌دهنده به افکار عمومی و ایجادکنندۀ روش و سبک زندگی در دنیای امروز است. در این میان، خــبـر، زبان مشترک جهان، محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه‌ها، حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین‌المللی است.
است  در این خصوص پایگاه خبری چهاربهاران به خوبی این وظیفه اهم را با نیکی و بصیرت انجام داده.
 از نقاط مثبت این پایگاه صحت اخبار و پوشش وسیع در روستاها است.
با این تفاسیر تنها نقاط ضعف را که هرچند  کوتاه و مفید میباشد اخبارهای دانشگاهی که قطب فرهنگی جامعه به حساب می آیند.خبرهای کلی از تمام دانشگاهها را با اثر بخشی بیشتر ضمیمه اخبار و اطلاع رسانیهای خود نماید.
تقریبا نزدیک به دوسال هست که ارتباط خوبی با این پایگاه خبری داریم.
فعال سیاسی؛ هومن حسینی
فكر ميكنم سايت چهاربهاران يكي از قديمى ترين سايت هاى خبرى در شهرستان است.
عملكرد اين پايگاه خبرى مثبت ميبينم خصوصا در اطلاع رسانى هاى به موقع و با مستند.
اما اميدوارم اصل استقلال رسانه اى و تحت تاثير نبودن از جريان هاى مختلف و همچنين وارد نكردن نظرات شخصي بيشتر رعايت كنيد.
مسئول امور ورزش بانوان شهرستان چابهار؛ سیدزاده
 روز خبرنگار مبارک؛ سایت چهاربهاران در حرفه خود بسیار خوب عمل کرده است و در بروز بودن و سریع اعلام کردن اخبار موفق بودند.
و به مدت 6 سال در حوزه ورزش با ما همکاری خوبی دارند.
فعال سیاسی؛ مرتضی دهقان
به نظرم همین که تونستيد بعنوان مرجع شماره يک اطلاع رسانی موثق مردم منطقه چابهار شناخته بشید یعنی موفق بودید اما این پایان کار نیست.
من از حدود 4 سال پیش که بعنوان دانشجو وارد شهر چابهار شدم معمولا دنبال میکنم.
به نظر من رسانه شما تو حیطه اطلاع رسانی مسائل اجتماعی و حوادث اجتماعی و تا حدودی هم مسائل سیاسی شهر توانسته موفق باشد.
چهاربهاران به نظرم هنوز خیلی جای رشد داره و البته زمینه و پذیرش عمومی رو هم دارد.
و به مسائل سیاسی اجتماعی شهر علاوه بر مسائل فرهنگی و دانشگاهی میتواند بعنوان پلي برای رشد باشد.
سید امیرحسن عظیمی؛ خبرنگار ایسنا در چابهار
پایگاه خبری چابهاران به نظر من پایگاه موفق محلی است و می تونم اذعان کنم که خبرهای محلی و خود چابهار را گاهی حتی زودتر از ما مطلع می شود وکار می کند.
از وقتی در چابهار به عنوان خبرنگار فعال شدم چابهاران رو میشناسم و تاحالا بسیار از این پایگاه سوژه گرفتم.
البته انتقاداتی هم به این پایگاه است به نظر من خبرنگاران این پایگاه باید خبرهاو گزارش های خودشون رو با نگارشی بهتر در پایگاه منتشر کنند و قواعد خبری را رعایت کنند.
زهره پورصباح مدیر باشگاه اکسیژن بانوان چابهار 
عملکرد سایت و کانال چهاربهاران در یک سال گذشته فوق العاده بوده لحظه به لحظه با مردم این استان و خصوصا شهرستان چابهار اخبار و حواشی را با صداقت کامل و کاملا بی طرف به اطلاع مخاطبان رسانده و یکی از مهم ترین اقدامات چهاربهاران؛ حق مطلب رو همیشه ادا کرده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب: 424838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *