۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

امنیت و عزت کشور مرهون جهاد و ایستادگی مدافعین حرم است/ فرزند دختر مایه برکت و رحمت الهی است

امام جمعه چابهار گفت: امروز امنیت ایران اسلامی، مرهون زحمات و ایستادگی های شهدای مدافعین حرم است که کشورمان از نعمت امنیت و آرامش برخوردار باشد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلین سید محمد موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: شخصیت این امام بزرگوار، در زمانی که جامعه رو به انحراف بود، مکتب اسلام را به مسیر اصلی برگرداند و به قول امام راحل، مسیر را به مسیر اسلام ناب محمدی برگرداند و امام، با انقلاب علمی و تربیت شاگردان فراوان، خدمات بسیار فراوانی به مکتب اسلام داشتند.
وی امنیت و عزت کشور را مرهون زحمات مدافعان حرم، فرزندان امنیت کشور ائم از بسیج و سپاه و دستگاههای امنیتی و انتظامی دانست و افزود: مسئولان باید دست این فرزندان انقلاب را ببوسند که به برکت قدرت بازدارندگی این نیروهای مسلح، میتوانند در مجامع بین‌المللی، حضور داشته باشند و دشمن به خاطر این افراد مخلص، جرات تعرض به کشور را ندارند و امروز بالاترین منکر در کشور، تضعیف این قوا است.
خطیب نماز جمعه چابهار روز بزرگداشت آیت الله کاشانی را گرامی داشت و بیان کرد: بعد از آیت الله کاشانی و کنار زدن این بزرگوار، کودتا پیش آمد و امروز قدرت مراجع را میبینیم که در عراق، با حکم حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، داعش و توطئه استکبار جهانی خنثی شد.
وی در خصوص ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر و با اشاره به روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام؛ دختران را مایه برکت خانواده عنوان کرد و ادامه داد: باید شکرگزار نعمت دختر بود و باید به داشتن چند دختر، خرسند و خوشحال باشیم نه اینکه، اخم کرده و کفران نعمت کنیم.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه وجود دختر در خانواده موجب برکات فراوانی می شود، گفت: اسلام دختران را مایه خیر و برکت در جامعه معرفی کرده است.
امام جمعه چابهار، صبر را ابزاری مهم، برای رسیدن به رستگاری دانستند و صبر را دلیل و علامت ایمان خواندند، که صبر دستور اسلام است.
حجت السلام موسوی با اشاره به خطبه 193نهج البلاغه، به اوصاف متقین خاطرنشان کرد: افراد متقین در تنگ دستی و مصائب صبر پیشه می کنند و در ایام گشایش و دارایی، شکرگزار خداوند هستند و بد مستی نکرده و از حق الهی عدول نمی کنند و این افراد، در دنیا صابر بوده و پایش را از گلیم خارج نمی کنند تا در قیامت، طولانی مدت در راحتی و رفاه باشند و  با نعمت های الهی متنعم می شوند.
انتهای پیام/
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 424810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *