۰
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

افزایش 2.5 برابری صادرات از منطقه آزاد در3 ماهه نخست امسال

رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اشاره به صنعتی شدن منطقه در 3 ماهه نخست امسال میزان صادرات به کشورهای حاشیه دریای عمان 2.5 برابر افزایش یافته است.
122
122
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی با اشاره به هدف گذاری منطقه آزاد چابهار در سال 96 برای رشد تولید اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تولیدات منطقه 22 درصد رشد داشته واین درحالی است در همین مدت افزایش 2.5 برابری صادرات را از منطقه آزاد چابهار به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.
وی افزود: براساس آخرین مصوبه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای حمایت از تولید تعرفه واردات کالاهایی که در منطقه تولید می شود، 2.5 برابر افزایش یافته است. به گفته مدیرعامل سازمان منطقه چابهار درسه ماهه نخست سال جاری واحدهای مورد بهره برداری قرارگرفته در منطقه بیش از دوبرابر افزایش یافته واین درحالی است که در همین مدت میزان اشتغال زایی 270 درصد رشد داشته است. وی با اشاره به صنعتی شدن چابهار تاکید کرد: درسال گذشته 197 قرارداد سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 190درصد رشد داشته است واین درحالی است تنها در سه ماهه نخست سال جاری به میزان کل سال 95 صدور پروانه ساخت واحدهای صنعتی در منطقه صورت گرفته است. رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هزینه بالای ترانزیت از چابهار به افغانستان خاطرنشان کرد: هزینه حمل بار از بندرعباس به میلک(مرز افغانستان) پنج میلیون تومان و از چابهار به میلک هفت میلیون تومان است. وی علت این تفاوت قیمت را نبود خط منظم کشتیرانی در چابهار دانست و افزود: محمولاتی که از افغانستان به چابهار ترانزیت می شود باید از طریق کشتی به بندرعباس یا جبل علی منتقل واز آن جا به کشورهای هدف صادر شود. کردی درباره اقدامات صورت گرفته برای ایجاد خط منظم کشتیرانی و تخفیفات ترانزیت نیز گفت: بنا به تفاهم نامه ای که سازمان منطقه آزاد چابهار با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارد خط منظم کشتیرانی بین چابهار وهند(بندر کاندلا) هر چهار روز یکبار به چابهار می آید. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به صاحبان کالا گفت:هزینه های انبار داری در منطقه آزاد چابهار بین یک تا سه ماه برای سرمایه گذاران داخلی وخارجی رایگان است. وی درباره حلقه مسیری چابهار-صحار- دوقم نیز گفت: تفاهم نامه آن با شرکت عمانی امضا شده و اولین کشتی نیز در اسفند سال گذشته به صورت آزمایشی به چابهار سفر کرد ولی برای ایجاد خط منظم کشتیرانی میان این سه بندر حداقل 6 ماه زمان لازم است چرا که باید صاحبان کالا برنامه ریزی های لازم را برای تبدیل چابهار به مرکز کالای خود انجام دهند. انتهای خبر/  
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۹
کد مطلب: 424786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *