۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

2 میلیون قطعه بچه میگو در دریای عمان رهاسازی شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طرح بازسازی ذخایر بومی دریا در مناطق ساحلی استان با رهاسازی بیش از 2میلیون قطعه بچه میگوی سفید هندی در دریای عمان آغاز شد.
یی
یی
به گزارش چهاربهاران، هدایت الله میرمرادزهی اظهار کرد: صید در دریا و کاهش برخی از گونه های بومی آبزی در آبهای ساحلی استان باعث شد تا در سال های اخیر و در پی بروز بیماری لکه سفید، تکثیر و پرورش بچه میگوی سفید هندی از چرخه تولید میگوی کشور خارج شود.
وی با اشاره به پرورش گونه صادراتی وانامی شیشه ای در استخر های پرورش میگو افزود: ذخایر میگوی بومی سفید هندی در دریا با خطر کاهش و انقراض مواجه است.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به رهاسازی بیش از 2میلیون قطعه میگوی بومی در خورهای منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: باهمکاری مرکز تکثیر آبزی پروری چابهار ،پرورش و رهاسازی این نوع میگو در سراسر ساحل سیستان وبلوچستان در دستور کار است.
هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به رشد 10درصدی صید درسال 95 وبلوچستان گفت: صیادان استان با استحصال بیش از 250هزار تن آبزیان از دریا برای دومین سال پیاپی رتبه ی نخست صید کشور را کسب کردند.
وی با بیان اینکه آمار صید هرسال در جلسه کمیتۀ علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در خرداد ماه سال بعد تصویب و تعیین می شود افزود:در سال 94 نیز صیادان استان با صیدبیش از 230 هزار تن رتبۀ نخست کشور را کسب کردند.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: میزان صید صنعتی استان که غالبا از آبهای دور انجام می شود در سال92 حدود 111هزار تن، در سال 93 حدود 152هزار تن، سال 94 مقدار 155هزار تن بوده که این میزان برای سال95 به حدود 160هزار تن رسیده است.            
وی تشریح کرد: این استان با دارا بودن 42 درصد سهم صید بین استان های جنوبی و 40 درصد سهم صید کشور و تامین  بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور نقش مهم و بسزایی در تامین اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می کند.      
انتهای خبر/ 
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب: 424774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *