۰

در زابل 6 هزار خرابه خواب، گور خواب و کارتن خواب داریم؛ چه کسی باید به اینها رسیدگی کند؟

امام جمعه زابل گفت: طبق آمار رسمی در زابل 6 هزار خرابه خواب، گور خواب و کارتن خواب داریم؛ این فاجعه است چه کسی باید به اینها رسیدگی کند؟
456
456
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام علی اکبر کیخا ظهر امروز در مصلای المهدی (ع) زابل اظهار کرد: مشکلاتی در بعضی از مناطق است که بعضی از مشکلات منطقه خودمان را خدمت مسئولین بزرگوار عرض می کنیم که بارها و بارها خواهش کرده ایم و گفته ایم که با یک مدیریت صحیح میشود خیلی از این مشکلات را در منطقه از بین بُرد یا حداقل کاهش داد اما گله مندی ما از مسئولین ، کم توجهی و بی توجهی به مشکلات منطقه سیستان است.
امام جمعه زابل افزود: ما ثابت کردیم که تعامل خوبی با مسئولان دلسوز و زحمت کش داریم، ثابت کردیم هر کجا کاری ببینیم زبان تشکر داریم و هر کجا کم کاری، سوء مدیریت و بی توجهی مشاهده کنیم زبان گویای انتقاد و اعتراض ما فعال است.
وی بیان کرد: حرف ما این است که با مدیریت صحیح می‌شود ریشه خیلی از مشکلات را خُشکاند، ریشه اصلی این مشکلات بیکاری است؛ چند سال پیش استاندار محترم و معاونین ایشان طرح تجارت چمدانی را مطرح کردند، طرح پاس مرزی را مطرح کردند، مبحث کارت های مرز نشینان را به میان آوردند، بازارچه های مرزی را مطرح کردند، ما سوالمان این است که، اینها چه شد؟ در این موضاعت چه اتفاقی افتاد؟ کار به کجا رسید؟ اگر انجامش محال است، چرا مطرح کردید  و ذهن مردم را متوجه این امر کردید؟
وی ادامه داد: چند بار ما در مورد حق مرزی شهرستان زابل ، مردم و کارکنان دولتی آن با شما صحبت کردیم و شما قول دادید که در وزارت کشور این موضوع را مطرح و بررسی می کنید، چه شد؟ آیا قدرت خرید کارمندان با تحول بازار بی ارتباط است ؟
وی افزود: چقدر ما در مورد منطقه ویژه اقتصادی رامشار حرف زدیم کار به کجا رسید ؟ یکبار از فرماندار هامون شما پرسیدید که چه اقدامی انجام داده اند برای اینکه این منطقه ویژه رشدی داشته باشد، سرمایه‌دار جذب شود ؛ آیا از فرماندار محترمه هامون شما پرسیدید که فرق بین منطقه ویژه اقتصادی با منطقه آزاد چه است ؟ آیا این موضوع را پرسیدید ؟ آیا فرق بین این دو را اصلاً می داند؟ آیا به ایشان فهماندید که اگر منطقه ویژه رامشار محل دپوی کالا شود چه تحولی برای منطقه ایجاد می‌کند؟
کیخا گفت: قبل از انتخابات کلنگ کارخانه لاستیک سازی را به زمین زدید ، چه شد ؟ آیا این درست است که کلنگ را آن موقع بزنید و بعد پیمانکار خارجی ورود کند و قرارداد امضا کند؟ این قراردادها باید زمان کلنگ زنی حل شده باشد، حداقل فاصله اینقدر زیاد نشود ، با یک مدیریت صحیح میشود منطقه را متحول کرد.
وی ادامه داد: منطقه آزاد را چقدر پیگیرید؟ آیا سرعت دارد کار شما در پی گیری منطقه آزاد یا کُند پیش میرود ؟ در این مورد با مردم حرف بزنید؛ عکس سلفی و یادگاری گرفتن با منطقه آزادی که در جنوب استان است و قبل از شما تأسیس شده هنر نیست، هنر این است که منطقه آزاد سیستان باقی الصالحات برای شما در این منطقه ثبت شود.
وی افزود: اینها حرف های مردم مااست و صحبت های دور از منطقی هم نیست ، ما مُنکر بعضی از زحمات شما نیستیم و به موقع تشکر هم کردیم، اگرچه بعضی از عزیران ما در منطقه قدرت درک به موقع بعضی از تشکرها را ندارند، اما ما به موقع تشکر کردیم و زیر فشار این تشکرها قرار گرفته ایم و شانه را خالی نکرده ایم  و هزینه آن را هم داده ایم.
امام جمعه زابل بیان کرد: صحبت ما این است که چرا طرح انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان سرعتش خوب است، اما آزاد راه زابل ـ زاهدان حرکتش لاک پشتی است.
وی گفت: طرح ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی که به زابل داده شد ، سرعتش کم است ، بعضاً شنیده میشود که بودجه اش در استان تقسیم شده است، بگذارید زابل نفس بکشد ، بگذارید شهرداری زابل که فقیر است از دولت کمک بگیرد.
امام جمعه زابل بیان کرد: ما به نماینده بهزیستی کشور عرض کردیم ، طبق آمار رسمی در زابل 6 هزار خرابه خواب، گور خواب و کارتن خواب داریم؛ این فاجعه است چه کسی باید به اینها رسیدگی کند؟ نماینده‌های مجلس ورود کنند، اینها مطالبات مردم است ؛ دو نماینده محترم و دانشمند را به مجلس فرستاده اند ما از نمایندگانمان حمایت می‌کنیم  و مردم از ایشان میخواهند که در این مقوله ها ورود کنند، این مطالبات صرفاً نباید از تربیون های نماز جمعه پخش شود و باید در مجلس اکو و در رسانه ها تکرار شود و مسئولین پای مطالبات مردم بیایند و ببینند.
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 424769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *