۰

دیدار خارج از عرف رئیس گمرک با خانواده اسلام ستیز بلژیکی + عکس

نشستی که رئیس گمرک به همراه هیات همراه خود در بروکسل داشت یک نشست کاری و اداری است اما باید به این سوال پاسخ بدهند که علت دیدار وی با خانواده فردی که اسلام ستیزی آن در تاریخ ایران ثبت شده و آزار و اذیت وی در قبال مسلمانان و در شرایط سخت وجود داشته است چه بوده؟
1
1
به گزارش چهاربهاران، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی هفته های گذشته مسعود کرباسیان رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از مسئولین گمرک ایران برای حضور در اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک و دیدار با مسئولین گمرک کشورهای مختلف به بلژیک رفت.
 
رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران در بروکسل دیدار های متعددی با روسای گمرک کشورهای مختلف داشت اما تصاویری از وی در بروکسل منتشر شد که نشان می داد کرباسیان و تیم همراه وی به دیدار خانواده ژوزف نوز (مسیو نوز) اولین رئیس گمرک در تاریخ ایران و در زمان مظفرالدین شاه شتافتند که این دیدار نه یک دیدار کاری بلکه دیداری خارج از عرف دیپلماتیک بود.
 
مسیو نوز از آن جهت فردی شناخته شده در تاریخ ایران است که اگرچه در ایران مسئولیت گمرک را بر عهده داشت اما کینه ها و دشمنی های وی با اسلام و شیعیان هرگز از تاریخ ایران پاک نخواهد شد.
 
در تاریخ مشروطه آمده است بلژیکی‌ها به ویژه مسیونوز به سخت‌گیری و بدرفتاری با ایرانیان (به ویژه مسلمانان) می‌پرداخت و میان یک ایرانی و یک خارجی؛ و حتی یک ایرانی مسیحی و یک ایرانی مسلمان تبعیض می‌گذاشت. این مسائل باعث منفوریت وی در ایران شد.
 
نوز یک بار در بازار کنار یک میخانه به یک روحانی شراب تعارف کرد؛ بازاری ها و بازرگانان که این اقدام را توهین وی به روحانیت می دانستند دو روز بازار را بستند و غوغا به‌پا کردند.
 
در ادامه دشمنی های نوز بلژیکی با مسلمانان در ماه محرم سال ۱۳۲۳ ق. برابر ۱۲۸۴ خ. عکسی از نوز به دست‌آمد که در میهمانی بالماسکه ، لباس روحانیت پوشیده‌بود و عمامه به‌سر داشت. این عکس به میرزا مصطفی آشتیانی رسید، تکثیر شد و در میان مردم پخش شد. آیت الله سید عبدالله بهبهانی به این ماجرا واکنش نشان داد و به خاطر توهین به مذهب شیعه خواستار برکناری نوز و عین الدوله شد.
 
پرونده:Noz.jpg
البته اقدامات ضد اسلام نوز به همینجا ختم نمی شود بلکه او که زمام وزارت گمرک را برعهده داشت تعرفه های گمرکی سنگینی برای ایرانیان مسلمان در نظر گرفته بود این در حالی بود که ایرانیان غیر مسلمان تعرفه های کمتری می پرداختند!
 
آیت الله بهبهانی در ششمین جلسهٔ انجمن مخفی به تاریخ ۱۲ محرم ۱۳۲۳ در خانهٔ خویش به منبر رفت و از وضع گمرک و قوانینی که نوز برای دریافت عوارضی مقرر داشته، آزار مسلمانان در مرزها و استخدام یهودیان به جای مسلمانان در گمرک انتقاد کرد. او همچنین در سخنرانی به عکس اشاره کرد و گفت که نوز «مسلمانان را به استهزاء گرفته» و «کمر اسلام را شکسته». وی در پایان از شاه خواست که نوز را به دلیل خیانت اخراج کند.
 
اگرچه در نهایت مسیونوز از ایران اخراج شد اما عواقب ضرباتی که وی به مسلمانان و تجار مسلمان وارد کرد تا مدت ها بر جا مانده بود.
 

نشستی که رئیس گمرک به همراه هیات همراه خود در بروکسل داشت یک نشست کاری و اداری است اما باید به این سوال پاسخ بدهند که علت دیدار وی با خانواده فردی که اسلام ستیزی آن در تاریخ ایران ثبت شده و آزار و اذیت وی در قبال مسلمانان و در شرایط سخت وجود داشته است چه بوده؟
 
با توجه به علم مسئولان گمرک به پیشینه موسیو مونز در ایران و دیدار با خانواده وی در بلژیک در خارج از روند اداری و کاری اقدام آنها دهن کجی و توهین به نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.
 
رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران که نماینده کشور اسلامی ایران است به چه دلیل و چه بهانه ای با خانواده شخصی که در دوران وزارتش از روش های مختلفی در جهت تخریب اسلام و مسلمانان استفاده کرده است دیدار کردند؟
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 424744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *