۰
رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان جهان از نگاه مسئولین و کارشناسان ورزشی؛

رقابت‌های جام یادگار امام؛ فرصتى مناسب براى رشد و شكوفايي كشتى منطقه/ معرفی چابهار به عنوان مقصد ملى و جهانى گردشگران

برگزاری جام یادگار در چابهار استارت خوبی برای رشد و شکوفای کشتی این منطقه خواهد بود.
6
6
 به گزارش چهاربهاران، حضور بیش از ده کشور خارجی سبب شده است که این دوره از مسابقات، معتبرترین تورنمنت کشتی از نظر اتحادیه جهانی کشتی (فیلا) در رده سنی نوجوانان محسوب شود.
تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت دو روز پیش از مسابقات به چابهار عزیمت می‌کنند تا پس از استقرار، برای وزن‌کشی و قرعه‌کشی تعیین گروه‌ها آماده شوند.
طبق توافقات صورت‌گرفته بین فدراسیون کشتی و سازمان منطقه آزاد چابهار، یکی از تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در این تورنمت با نام منطقه آزاد چابهار به مصاف حریفان می‌رود. مسئولان سازمان منطقه آزاد چابهار امیدوارند با حمایت از برگزاری این مسابقات، توجه متولیان ورزش کشور به نقاط دورافتاده و محروم افزایش بیشتری بیابد و دور جدیدی از استعدادیابی برای ورزش ملی ایرانیان آغاز شود.
مسابقات کشتی مقدمه توسعه اقتصاد ورزش و توسعه توریسم ورزشی در چابهار شود
رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران  گفت: با توجه به شناخت و تعاملی که بین فدراسیون کشتی وسازمان منطقه آزاد و فراهم بودن امکانات جهت برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای جهانی در شهرستان چابهار ، این خود شروعی برای حضور سایر فدراسیون های ورزشی جهت برگزاری رقابتها و اردوهای مختلف خواهد بود.
رسول خادم با توجه به نیاز استان که از درباز در تاریخ این سرزمین پهلوانان نام آوری بوده است، خاطر نشان کرد: اگر دستگاههای اجرایی از جمله استانداری سیستان و بلوچستان و سایر مسئولین حمایت کنند فدراسیون کشتی این توانایی و آمادگی را دارد تا علاوه بر تجهیز و در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی نیز در جهت آموزش مربی و داوران استانی زمینه را برای شکوفایی ورزش استان فراهم کند.
وی افزود: همکاری فدراسیون کشتی با سازمان منطقه آزاد، زمینه ساز حضور دیگر فدراسیون های ورزشی در سیستان و بلوچستان می شود.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: امیدواریم رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان جهان، مقدمه توسعه اقتصاد ورزش و توسعه توریسم ورزشی در چابهار شود.
برگزاری مسابقات فراهم شدن زمینه حضور فدراسیون های ورزشی در منطقه است
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان یادگار امام (ره)، فرصتی مناسب جهت  کشف و شکوفایی استعدادهای جوان، ایجاد شادابی ونشاط بین مردم و مهمتر از همه فراهم نمودن زمینه حضور فدراسیون های ورزشی در منطقه است.
عبدالرحیم کردی افزود: با توجه به شناخت کافی و فراهم بودن ظرفیت هایی همچون دارا بودن بکرترین سواحل کشور می توانیم با فراهم ساختن بسترهای لازم در غالب دهکده ورزشی میزبانی سایر ورزشهای ساحلی را در شهرستان چابهار داشته باشیم .
چابهارظرفیت برگزاری رویدادهایی درسطح بین المللی را دارد
معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان چابهار گفت: برگزاری مسابقات کشتی بین المللی نوجوانان جام یادگارامام (ره) در چابهار نشانه ای از آرامش و امنیت بالاي منطقه و ظرفیت های مطلوب در چابهار برای پذیرفتن رویدادهای بین المللی است.
ایوب درویشی بیان کرد: با توجه به اینکه چابهارظرفیت برگزاری رویدادهایی درسطح بین المللی را دارد امیدواریم دیگر فدراسیون ها در رشته های مختلف ورزشی جهت برگزاری برنامه ریزی کنند.
وی با ابراز خرسندی از همکاری و کمک های منطقه آزاد چابهار و فدراسیون ورزش کشتی با توجه به زیرساخت های روانی و ظرفیت های انسانی موجود در استان سیستان و بلوچستان خواستار تداوم این مسابقات برای شهرستان چابهار شد.
تحول ورزشی چابهار از تاثیر میزبانی مسابقات کشتی
کارشناس کشتی گفت: این حق همه شهرهای کشور است که میزبان یک رخداد ورزشی در ابعاد بین‌المللی باشند و انتخاب چابهار برای میزبانی مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان، فرصتی برای معرفی این شهر است.
هادی عامل افزود: امیدوارم که در پایان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان، شاهد باشیم که منطقه زیبای چابهار، هم به لحاظ امکانات و تجهیزات ورزشی و هم به لحاظ اقتصادی و توریستی، تبعات مثبتی را تجربه کند.
وی ادامه داد: کمترین تاثیر میزبانی از مسابقات کشتی این است که امکانات ورزشی در منطقه چابهار متحول می‌شود یعنی برای مثال سالن‌ها بازسازی یا نوسازی و تجهیز می‌شوند.
بنی‌تميم نائب رئيس فدراسيون كشتی گفت: سيستان و بلوچستان سرزمين اسطوره‌ها و پهلوانان است، رقابت نوجوان در سرزمين يلان ديدنی خواهد بود.
علی سوری مفسر و گزارشگر شبکه رادیو ورزش؛ برگزاری جام یادگار در چابهار استارت خوبی برای رشد و شکوفای کشتی این منطقه خواهد بود، با وجود سالن ورزشي مجهز و مناسبی مثل ورنا و سایر امکانات در منطقه آزاد چابهار، برگزاری رقابت هایي همچون جام تختی و جام جهانی را در اين منطقه ميتوان پيش بيني كرد.
نماینده مردم سراوان: ورزش در تمام دنیا به عنوان یک صنعت در خدمت پیشرفت و توسعه شناخته می‌شود اما متاسفانه در ایران هنوز این نگرش وجود ندارد و لازم است یک تغییر رویکرد در این زمینه صورت بگیرد.
مهدی تقوی، استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی: خیلی از کشورهایی که توریسم را به عنوان یکی از منابع اصلی درآمدهای ارزی خود می‌شناسند، حتی نیمی از داشته‌های چابهار را هم ندارند
تقوی، اقتصاددان: من ورزشی نیستم اما می‌دانم رغبت زیادی به کشتی وجود دارد، بنابراین برگزاری یک رقابت بین‌المللی در چابهار را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این اتفاق جرقه‌ جدی گرفتن این نقطه مستعد باشد.
نخستین گام معرفی چابهار به‌عنوان مقصد ملی و جهانی گردشگری است
محمدرضا طالقانی: حالا که قرار است چابهار برای چند روز میزبان پهلوانان کشتی باشد، مردم ایران با این منطقه بسیار زیبا هم آشنا می‌شوند.
کارآفرین برجسته و عضو شورای شهر تهران گفت: چابهار استعداد و پتانسیل توسعه صد درصدی و همه‌جانبه را دارد؛ نخستین گام معرفی این منطقه به‌عنوان مقصد ملی و جهانی گردشگری است.
دانشور افزود: هر برنامه‌ای که به معرفی بیشتر چابهار منجر شود، گامی برای توسعه آن محسوب می‌شود. رویدادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در ابعاد جهانی سبب رونق توریسم و در نتیجه کاهش بیکاری و فقر می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 424685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *