۰
مولوی اهل سنت چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

حضور زنان در ورزشگاه برای دیدن بازی مردان مشکل شرعی دارد

مولوی اهل سنت چابهار گفت: حضور بانوان در مسابقات ورزشی مردان، خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است.
11
11
به گزارش چهاربهاران، عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها امری بود که به صورت قانونی نانوشته، بعد از انقلاب اسلامی ایران و با توجه به تحولات صورت‌گرفته، از جانب زنان اجرایی شد؛ اما به مرور زمان و با تحولات رخ‌داده در افکار و عقاید، نه تنها زنان و جامعه ایرانی، که جامعه جهانی نیز مدعی این حضور شدند و تهدیدها و تحریم‌ها و تنبیه‌هایی هم برای این عدم امکان حضور در نظر گرفته شد.
مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: بر طبق فقه اسلام زن نباید زانوی مرد را ببیند و دیدن آن گناه است لذا در بازیهایی که ورزشکنان ورزشی لباس مناسبی تنشان نیست و بالاتر از زانو است حضور زنان گناه و معصیت دارد.
وی افزود: این پدیده مشکلات اجتماعی هم در پی دارد به طوریکه اگر زنان حجاب کامل نداشته باشند هم مشکل دار است علاوه بر این هیجاناتی که بازی دارد و موجب داد و فریاد و تشویق کردن میشود بعدها ممکن است این راحتی ها در ورزشگاه شود.
مولوی درتکیده بیان کرد: به طوریکه این ورود موجب سبک بازی ست و گناه اسلامی محسوب می شود چراکه می تواند تبعات اخروی و دنیوی بدی برای کشورمان ایجاد کند.  
مولوی اهل سنت خاطرنشان کرد: در حالی که ورود زنان به ورزشگاه طبق اعلام وزارت کشور و نیروی انتظامی غیر قانونی بوده است ولی در بازی والیبال جایگاه زیادی برای حضور بانوان اختصاص داده شده است.
 نظر معظم له در مورد حکم شرعی حضور زنان در ورزش گاه ها به عنوان تماشاچی چیست؟
حکم شرعی حضور بانوان در ورزشگاه از نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی: جو حاکم در ورزش گاه ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان وآزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه ها را از رسانه ها می توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۲
کد مطلب: 424561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *