۰

کاهش ۴۰ درصدی واردات دام سنگین ‌در سیستان و بلوچستان

معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته واردات دام سنگین ‌در این استان ۴۰ درصد کاهش داشته است
145
145
به گزارش چهاربهاران، مجتبی  پیری اظهار کرد: واردات دام سنگین در سال 95 نسبت به سال گذشته آن  به دلیل شرایط خارج از مرز ۴۰ درصد کاهش داشته است.
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: میزان واردات دام سنگین در سال ۹۵ در طول دوازده ماهه سال گذشته ۸۲ هزار و ۷۸۰ راس بوده است.
این مسؤول ادامه داد: در سال گذشته به برکت اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌های بومی استان 6هزار و 718 نفر شتر زنده و 739 راس گاو به کشتارگاه‌های مجاز کشور فرستاده شده است.
وی افزود: همچنین  از ابتدای سال 96 تاکنون با صدور 41فقره مجوز و با ظرفیت 24 هزار و 300 راس گوساله تا کنون 17 هزار و 332 راس واردات انجام شده است.
پیری تصریح کرد: بیشترین واردات دام از مرز میلک در سراوان انجام می شود زیرا بقیه مرزها مشکلاتی در زمینه ورود دام به استان دارند.
این مسؤول گفت: از اردیبهشت ماه امسال با پیگیری‌ها و صدور مجوز از سوی جهاد کشاورزی 4 فقره مجوز ورود شتر با ظرفیت 920 نفر صادر شده که تاکنون 79 نفر شتر به استان وارد شده همچنین در همین مدت 1338 شتر از استان خارج شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر شتر در سطح استان با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد دلار پلاک‌کوبی و هویت‌دار شده‌اند ولی تاکنون تنظیم سندی برای اعتبار این طرح تخصیص داده نشده است.
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 424497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *