۰
امام جمعه چابهار در خطبه های این هفته:

حضور مدافعان حرم در خطوط مقدم خشک کردن ریشه داعشیسم است/ منادیان نه غزه نه لبنان از حادثه تهران درس بگیرند

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: اگر نیروهای بسیجی و سربازان گمنام مدافعان حرم نبودند امروز باید در راهروهای مجلس هر روز از خود دفاع می کردید، آنها هدفشان خشک کردن ریشه داعش است.
1234
1234
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان چابهار با اشاره به هفته اکرام و ایتام اظهار کرد: ویژگی کار خیر این است که منت نگذارید و کار خیر را نیمه کاره رها نکنید و کامل شود تا اثرگذار و اخروی باشد.
وی افزود: کار خوب را بزرگ تصور نکنید و کوچک و کم تصور شود ارزش دارد و کار خیر را باید با عجله انجام داد و برعکس، کار خیر دیگران را بزرگ ببینید اگر این تفکر در جامعه اجرا شود پیشرفت و ترقی اتفاق می افتد حتی طبق فرمایش حضرت رسول(ص) اگر کسی سنگی را از جلوی راه مردم بردارد ثواب خواندن 400 آیه قرآن را دارد که هر حرفش 10 حسنه دارد.
امام جمعه چابهار ادامه داد: آغاز هفته اکرام و اطعام ایتام است و این هفته با میلاد امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده است در این روزها حتی از افطاری دادن در این ماه کوتاهی نشود و هر نوع قشری در کنار هم سر سفره ها بنشینند و این سیره اهلبیت است.
وی تصریح کرد: نباید از اطعام غفلت شود حتی قربانی کردن گوسفند و پخش کردن گوشت آن بین فقرا و خویشاوندان بسیاری از بدترین مشکلات انسان را حل می کند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین ما کسانی باشند که درد فقر را کشیده باشند تا بهتر به نیازمندان کمک شود ما نمی توانیم شخصیت امیرالمومنین را حداقل در حد خودمان به مردم معرفی کنید و می توان تمام خصایص زیبای انسانی را در ایشان دید.
وی اذعان کرد: حادثه تلخی در تهران بوجود آمد و به دو نقطه مجلس و حرم مطهر امام حمله کردند یک عرب در توییتر خود به عربی نوشته بود که ترجمه آن می شود ضریح امام خمینی در حقیقت نماد انقلاب و عظمت مردمی ایران است و مجلس نماد مردم سالاری می باشد و چون اینها این دو را ندارند مورد هدف قرار دادند, کجا در حجاز مردم سالاری دیده می شود.
وی ادامه داد: کسانی که در انتخابات برای جذب رأی به سپاه و توهین کردند الان که خون پاسداران در مجلس ریخت برای دفاع از تو نبود.
وی تصریح کرد: اگر نیروهای بسیجی، سپاهی و سربازان گمنام مدافعان حرم نبودند امروز باید در راهروهای مجلس هر روز از خود دفاع می کردید، اینها را تضعیف نکنید.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی ادامه داد: مگر آل سعود چقدر هزینه می دهد این که مال است به آمریکا می دهند باید خیلی بیشتر از اینها بدهند هزینه سازش با دشمن بسیار بیشتر از هزینه جالش می باشد.
وی بیان کرد: در گذشته از شهید بهشتی گرفته تا هزاران نفر را در همین کشور کشتند که امام حکم اعدامشان داده شد الان در انتخابات به برخی از کاندیداها خرده گرفتند که شما در اعدامها نقش داشتید بله جای جلاد و شهید عوض شد؟ آقایانی که می گویید مذاکره کنیم بیایید در مجلس مذاکره کنیم به نظر شما آقایان، حکم کسانی که در مجلس مذاکره کنیم باید با اینها مذاکره کرد؟
وی ادامه داد: درود خدا بر مظلومانی که در مرزها با اینها مبارزه می کنند چرا کشوری که قرآن و رسول الله دارد و هزاران سال سابقه فرهنگی دارد یونسکو و کشور 400 ساله بیاید و برایمان مطلب آموزشی بنویسد این سند 2030 در آموزش و پرورش ما اجرا شود و سند چشم انداز خود را اجرا نکنیم.
خطیب نماز جمعه چابهار گفت: امروز تنها صدای مرگ بر آمریکا در کشور تکرار شود اینها اصول گرا و اصلاح طلب برایشان مهم نیست، نیش نزنید به موشک ها و شعارهای بر روی آن, این پیام امام راحل ماست و باید عملی شود.
انتهای پیام/
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 424481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *