۰
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس:

گشایش بازارچه‌های مرزی تاثیر به‌سزایی در ایجاد اشتغال دارد

نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی علاوه بر اینکه در تامین امنیت موثر است، سبب ایجاد اشتغال برای جوانان به‌ویژه در منطقه سیستان می‌شود.
ضض
ضض
به گزارش چهاربهاران، سید باقر حسینی امروزاظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مردم استان که در دوره قبل هم به آن خیلی توجه نشد مسئله منطقه آزاد سیستان است که می‌تواند شرایط کشور را متحول کند و علت آن هم نیاز کشور افغانستان به تولیدات کشور ما است.
وی بیان کرد: همچنین بالاترین نیروی جوان کشور در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند و به همین میزان بیکاری هم در این استان بیشتر است و این مسئله هم باید مدنظر دولت قرار بگیرد.
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله دیگری هم که باید مورد توجه قرار بگیرد امنیت مرزها و کنترل مرز است، زیرا در سال گذشته و امسال شاهد شهادت مرزبانان بودیم و علت آن هم برمی‌گردد به عدم اجرای برنامه‌هایی که دولت متعهد به انجام آن بود ولی بودجه لازم برای ایجاد برجک‌ها و پاسگاه‌ها در نقاط حساس اختصاص پیدا نکرد و باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی و از دست دادن عزیزان مان شد.
وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند این معضل را برطرف کند، اظهار کرد: نقاطی از مرزها باید بسته و نقاطی هم که در گذشته مبادلات مرزی از آنجا صورت می‌گرفته باز شود، در حوزه سیستان، کمترین میزان تهدید را در مرز داشتیم اما تمام استحکامات لازم یعنی دیوار امنیتی انجام شده ولی در جاهایی که تهدید و مشکلات امنیتی زیاد است مرزها از امکانات لازم برخوردار نیست.
حسینی افزود: بازارچه‌های مرزی می‌تواند در بحث امنیت خیلی کمک کند علت آن هم این است که هم بخشی از مردم استان و هم بخشی از مردم کشورهای افغانستان و پاکستان در این مبادلات شرکت می‌کنند و در واقع مشکل بیکاری تا حدودی حل خواهد شد، زیرا می‌توانیم کسانی که به راحتی در اختیار گروهک‌های تکفیری و قاچاقچیان قرار می‌گرفتند را با همین مبادلات مرزی مشغول کنیم و شرایط را برای پیوستن این افراد به قاچاقچیان و یا اشرار از بین ببریم.
وی خاطرنشان کرد: دور بودن این استان از مرکز کشور و صبوری مردم باعث شده که دولت‌مردان ما کمتر به این استان توجه کنند به همین دلیل با وجود تمام ظرفیت‌ها و معادن و منابع قوی در فرا محرومیت مانده‌اند.
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین اگر بودجه‌ای که مجلس تعیین می‌کند برای نقاط محروم و محرومیت ‌دایی به طور کامل اختصاص پیدا کند بیشتر مشکلات استان حل خواهد شد ولی متاسفانه از بودجه‌ای که تعیین می‌شود در نهایت فقط 20تا 30 درصد به نقاط محروم داده می‌شود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 424476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *