۰
رئیس محیط زیست چابهار:

از 24 شرکت تنها مجوز6 واحد متانول و یوتلیپی پتروشیمی صادر شده است

رئیس محیط زیست چابهار گفت: 24 شرکت متانول و یوتلیپی درخواست کاردر پتروشیمی توسعه نگین مکران داده اند که جهت حفظ محیط زیست تنها با استقرار6 واحد موافقت شده است.
یی
یی
اشرف علی حسینی در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: به منظور حفظ حیات جانوران دریایی، تسویه و برداشت آب خلیج چابهارتوسط پتروشیمی ممنوع می باشد همچنین پایش و ارزیابی کامل محیط زیستی این پروژه بزرگ تکمیل نمی باشد.
وی افزود: چابهار با بسیاری از مسائل زیست محیطی مربوط به انسان دست و پنجه نرم می کند مانند خشکسالی و کمبود آب که علاوه بر مردم، برروی حیات وحش هم فشار آورده است مثلا مهاجرت و طوفانهای گرد وخاک بوجود آمده است حتی رها سازی پساب که محیط زیست شهری را دچار چالش کرده است.
رئیس محیط زیست چابهار ادامه داد: محیط زیست دریایی رسالت ما را بیشتر کرده حتی پایش برروی زیستگاههای مرجانی و لاک پشت ها انجام شده، تخم لاک پشت ها از رمین، بریس و گواترجمع آوری و به مناطق امنی برده می شود تا از آسیب شغال، روباه حتی سگهای وحشی ایمن باشند.
وی تصریح کرد: کنند صیادها و قواصان ممکن است به زیستگاههای مرجانی در خلیج چابهارآسیب بزنند و یا سواستفاده مالی کنند که اقدامات لازم برای حفظ این گونه ناب دریایی انجام شده است.
اشرف علی حسینی خاطرنشان کرد: در هفته محیط زیست برنامه های متفاوتی من جمله کارگاه آموزش، مسابقات شنا، بازدید از منطقه آزاد و پایش زیست محیطی، دیداربا علما و نشست با همیاران محیط زیست و کارگاه مدیریت پسماند اجرا خواهد شد.
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب: 424461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *