۰
به بهانه سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره):

اجرای عدالت اسلامی در سراسر گیتی از آرمانهای حضرت امام است

وحدت مورد نظر امام خمینی از بیداری جوامع اسلامی شروع وتا اتحاد جهانی در سراسر گیتی ادامه خواهد بافت.
6512
6512
به گزارش چهاربهاران، در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون بزرگان وعلمای بسیاری منادی بخش وحدت وانسجام در جوامع مسلمین بوده اند ودر عصر معاصر بدون شک نقش برجسته امام خمینی(ره) در این میان در تحقق انسجام ووحدت در جهان اسلام بر کسی پوشیده نیست.
علمای بزرگی همچون سید جمال الدین اسد آبادی در دنیای اسلام پی به اندیشه های سیاسی استعمارگران غربی بردند ودر صدد مبارزه با آنان از طریق روشنگری در بین مردم برآمدند.
سفرهای مکرر وی به کشورهای اسلامی و اروپایی و دیدن تفاوتهای فاحش زندگی غربی و اسلامی در زمینه های مختلف پس از بازگشت از فرهنگ تمام سعی خود را در نزدیکی علما و رهبران کشورها در پرهیز از توهین به مذاهب یکدیگر و توجه به مشترکات در زمینه همگرایی وهمبستگی بکار برد.
حضرت امام خمینی (ره) نیز درد اکثر کشورهای اسلامی را عامل تفرقه میدانست که مسبب اصلی آن استعمارگرانی بودند که خیرخواه ملتهای اسلامی نبودند.
همبستگی مردم کشورهای اسلامی وپیاده کردن اسلام ناب محمدی در کنارر بازگشت عزت و کرامت مسلمانان تا انقلاب مهدی(عج) از جمله تفکرات آرمانی حضرت امام در این زمینه بود.
حضرت امام در خصوص وحدت در کشور می فرماید«تفرقه موجود در بین کشورهای مسلمان یا از خیانت سران ممالک اسلامی و یا از جهل و بی‌اطلاعی آنان است ... سنی و شیعه مطرح نیست، در اسلام کرد و فارس مطرح نیست، در اسلام همه برادر و با هم هستیم. یک دسته از مسلمانان؛ سنی، یک دسته حنفی و دسته‌ای اخباری هستند ... در یک جامعه‌ای که همه می‌خواهند به اسلام خدمت کنند و برای اسلام باشند، این مسائل نباید مطرح شود. ما همه برادر و باهم هستیم ... . اینها دلیل اختلاف نیست، ما نباید با هم اختلاف و یا یک تضادی داشته باشیم. برادران شیعه و سنی باید از هر اختلافی احتراز کنند. امروز اختلاف بین ما، تنها به نفع آنهایی است که نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به مذهب سنی اعتقاد دارند و نه به مذهب حنفی و یا سایر فرق. آنها می‌خواهند نه این باشد و نه آن، راه را این­طور می‌دانند که بین این دو اختلاف بیندازند. ما باید توجه به این معنی بکنیم که همه ما مسلمان هستیم و همه ما اهل قرآن و اهل توحید هستیم و باید برای قرآن و توحید زحمت بکشیم و خدمت کنیم»
تاکید حضرت امام به اصولیات و ایدولوژی مسلمانان نشان می داد ایشان بین اختلافات سیاسی و اعتقادی را از هم منفک می کرد و اختلاف سیاسی را فرعی و موجب بالندگی ورشد اجتماعی وسیاسی کشور میدانست ولی از اختلاف در اصول وعقاید بین مسلمانان ابراز نگرانی میکردند.
اسلام امریکایی اصطلاحی بود که حضرت امام بکار برد وخط مشی اسلام ناب محمدی را با اسلام مورد تائید امریکا وصهیونیسم را جدا کرد و اسلام سازش و تامین کننده منافع قدرتها از جمله صهیونیسم را نکوهش کرد وبه گفته اندیشمند مجاری بالاس میها«تاسفانه تاریخ اسلام دیگری را آورده است که اسلام حقیقی نیست. خط تفرقه بین ما این است که اسلام صهیونیستی را از اسلام واقعی جدا کنیم که اسلام واقعی را امام خمینی به ما نشان داد.»
 
 
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 424433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *