۰

کاشت میوه‌های سردسیری در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 5 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به کاشت میوه‌های سردسیری اختصاص یافته است.
412
412
به گزارش چهاربهاران، "رضا نجفی" افزود: سطح برداشت میوه سردسیری از این اراضی بیش از 30 هزار تن است.
نجفی، سیستان و بلوچستان را به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در شمال و جنوب آن مستعد تولید انواع میوه گرمسیری و سردسیری دانست.
وی اظهار کرد: دولت نیز در راستای توسعه باغات استان هزینه‌های قابل توجهی در استان انجام داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری از جمله موز، انبه، پاپایا، چیکو، گواوا، تمرهندی، خرما، زیتون، گردو، زردآلود، انار، انگور و انجیر در نهالستان های استان تولید می‌شود.
نجفی تصریح کرد: نهالستان‌های سیستان و بلوچستان عمدتا در منطقه سیستان، شهرهای خاش، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، چابهار و سراوان راه اندازی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری و نزدیکی به دریای عمان از توانمندی و ظرفیت بالایی در زمینه کاشت و برداشت میوه های گرمسیری برخوردارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین مناطق مرکزی استان بویژه روستاهای حاشیه کوه تفتان در شهرستان خاش و بخش میرجاوه زاهدان توانمندی بالایی در تولید میوه های سردسیری دارند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان همچنین در خصوص تولید انگور نیز گفت: بر اساس پيش بيني امسال 25 هزار تن انگور از باغ هاي استان كه عمدتا در منطقه سيستان قرار دارد برداشت مي شود.
وی افزود: سه هزار و 200 هكتار از باغ هاي سيستان و بلوچستان به كشت انگور اختصاص دارد كه 2 هزار و 500 هكتار آن بارور است.
رئیس جهادکشاورزی استان افزود: 85 درصد انگور توليدي در استان از نوع ياقوتي و بقيه شامل انواع فخري، لعل، اميري، سنگك، غلامي، شصت عروس، چشم گاوي، قندهاري و حاجي عباسي است.
وي گفت: انگور ياقوتي زودرس ترين نوع انگور در سطح كشور محسوب مي شود و سازگار با شرايط سخت محيطي است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان در ادامه گفت: انگور ياقوتي به صورت عمده در منطقه سيستان و در سطح كمتر در شهرستان هاي خاش، ميرجاوه، نيكشهر و ايرانشهر كشت مي شود.
نجفي افزود: درخت انگور ياقوتي در نيمه دوم اسفند شكوفه مي زند، اواخر فروردين ميوه اش سبز مي شود و در ارديبهشت شاهد تغيير رنگ حبه هاي آن هستيم.
وي ادامه داد: برداشت انگور در سيستان و بلوچستان از نيمه نخست خرداد ماه آغاز مي شود.
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 424429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *