۰

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در سال 96 برگزار شد

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان در سال 96 با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ، دکتر محمد رضا واعظ مهدوی معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دکتر اشتریان دبیر کمیسیون اجتماعی دولت ، دکتر ارجمند مشاور سازمان برنامه و بودجه و دیگر اعضا در زاهدان برگزار شد.
970
970
به گزارش چهاربهاران، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان  در این جلسه  با بیان اینکه سیستان و بلوچستان  در برخی موارد از جمله استحکام خانواده  در مقایسه با استانهای دیگر کشور نمونه است، خاطر نشان کرد: احترام به بزرگان و حفظ شالوده اقوام که بزرگ طایفه شیعه و سنی بتواند حرف آخر را برای حل و فصل منازعات بزند از دیگر شاخص های خوب استان بشمار می رود.
آیت الله سلیمانی همسویی مسئولین را از دیگر موارد مهم و زیانزد استان ذکر کرد و اظهار داشت: امروز مساله تهاجم فرهنگی هدف دشمنان است و بیش از آنکه رنگ فرهنگی داشته باشد رنگ سیاسی دارد.
وی تاکید کرد: یک نظامی در یک جزیره امنی دارد حکومت مستقل انجام می دهد و هر کسی از راه می رسد می خواهد آسیب به نظام وارد کند  .
وی افزود: امروز تهاجم فرهنگی به گونه ای است که حضرت آقا هم توطئه های دشمنان را نه شبیخون، بلکه بالاتر و به عنوان سونامی تعبیر کرده اند.
دکتر محمد رضا واعظ مهدوی معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه شور و نشاط خوبی بدلیل برگزاری انتخابات پر شور در کشور ایجاد شده است، افزود: در این میان سیستان و بلوچستان توانسته رکوردهای بزرگی را در کشور کسب کند.
به گفته وی، حضور فعال بانوان در شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث شد تا این استان رتبه نخست را از این حیث بدست آورد که نشان از رشد و اعتلای حضور در صحنه های انقلاب و نظام است.
وی با اشاره به این مطلب که حاشیه نشینی و پیشگیری از آن  از موضوعات مهم بشمار می رود، خاطرنشان کرد: بایستی بحث آموزش و مشاوره را از حاشیه شهرها و روستاها شروع کنیم .
وی تاکید کرد : دستگاههای فرهنگی و نیز متولی باید پوشش خدمات خود را بصورت ویژه در حاشیه شهرها داشته باشند.
واعظ مهدوی در عین حال تاب آوری در حاشیه شهرها را از استراتژی های مهم بر شمرد و گفت: ارایه آموزش در زمینه امیدوار کردن و جلوگیری از نا امیدی در برابر آسیب های اجتماعی همان تاب آوری است.
وی تصریح کرد: عزم مهم ما درشورای فرهنگ عمومی این باشد که نه گفتن به خلاف را به افراد بیاموزیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با ارایه گزارش عملکرد این شورا در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال قبل 9 جلسه شورای فرهنگ عمومی با 22 دستور جلسه و 23 مصوبه برگزار شد .
حسین مسگرانی با اشاره به اینکه  سال گذشته راهکارهای اجرایی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان بوده  است، اظهار داشت: اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی ، طرح پژوهشی اولویت های فرهنگی و هنری استان، مسایل مربوط به وحدت اسلامی  و برگزاری نخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی (ص)  از جمله موضوعات مهم در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان در سال قبل بشمار می رود.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در 9 شهرستان استان جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد که قرار است امسال به تعداد شهرستانهایی که این جلسات برگزار می شود   افزوده شود.
گفتنی است: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در این جلسه پیرامون تصمیم گیری در خصوص تشکیل کمیته آسیب های اجتماعی با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 424426
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *