۰

دمای بی‌سابقه و رطوبت بالای هوا در‌چابهار جان یک تن را گرفت/ استفاده گسترده از تجهیزات سرمایشی و فرسودگی شبکه عامل قطعی برق در چابهار

دمای هوا در جنوبی ترین شهرسیستان و بلوچستان در اینروزها بی سابقه است و به مرز 50 درجه رسیده که گرما و شرجی هوا سبب گرما زدگی و مرگ یکی از شهروندان در چابهار شد.
455
455
به گزارش چهاربهاران، اينروزها شاهد گرماي شديد در جنوب كشور و در استان سيستان و بلوچستان و در شهرهاي گرمسير مانند ايرانشهر، نيكشهر و سرباز هستيم، گرماي هوا در يكي دو روز اخير در این شهرها به 50 درجه بالاي صفر رسيده است.
دمای هوا در چابهار به دمای بی سابقه 44 درجه رسید و رکورد بلند مدت این ایستگاه هم شکسته شد، قبلا بیشترین دما در چابهار 42.6 درجه ثبت شده بود که امروز این دما نیز شکسته شد.
مردم در شهرهای گرمسیری گرفتار گرمای بی‌سابقه شده اند، کولرها دیگر جواب نمی‌دهد، و افراد بسیاری گرمازده شده و کارشان به مراکزدرمانی کشیده، زندگی مردم روزه‌دار در تب بالای ٥٠ درجه هوا به مشکل خورده و حتی یک چوپان در روستاهای چابهار از شدت گرمازدگی جان داده است.
مردم براي فرار از گرماي طاقت فرسا به منازل و استفاده از وسايل سرمايشي پناه آورده اند. ولی از طرفی هزينه هاي سرسام آور برق، مردم را با مشكل مواجه كرده است بطوريكه فیش های برق با درآمدهاي محدود مردم و فقر و بيكاري منطقه همخواني ندارد.
نوسانات پی در پی برق باعث خسارت به لوازم برقی مردم شده و مردم علاوه بر پرداخت فیش‌های نجومی برق، مبالغ هنگفتی را برای تعمیر لوازم برقی می‌پردازند.
رئیس اداره برق شهرستان چابهار درگفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: روز گذشته دمای هوا در چابهار بی سابقه بوده و دمای هوای به 44 درجه رسید با توجه به اینکه دمای هوا 42 ثبت شد ولی به گفته هواشناسی درجه دمای احساس گرما 54 درجه بود.
امیدرضا مشهدی افزود: در روزهای گذشته بر اثر افت شدید برق و فرسوده بودن شبکه انتقال برق دو دستگاه ترانس برق آتش گرفت که این حادثه خسارت جانی نداشته است.
 وی بیان کرد: با افزایش گرما، کاهش راندمان تجهیزات برقی و افزایش استفاده مردم از وسایل سرمایشی را شاهد هستیم و چنین وضعیتی حاصل شده بود.
 مشهدی ادامه داد: اکیپ سیار اتفاقات برق شهرستان چابهار در گرمای دیروز بصورت فعال برای قطعی های حاصل از نوسانات برق وارد عمل شده و اقدام به تسریع در وصل برق کردند.
 رئیس اداره برق چابهار خاطرنشان کرد: مردم نگران قطعی برق نباشند چرا که ماموران ما بصورت آماده باش آماده اقدام سریع می باشند و بعد از گزارش مردمی در خصوص قطعی در صحنه حاضر می شوند.
 وی تصریح کرد: در صورت بروزاکیپ های برق داخل روستا هم توسط افراد تعیین شده در خود روستاها آماده رسیدگی به قطعی ها برق مشکل می باشند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 424368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *