۰

شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد

نیروهای پلیس فدرال، عملیات آزادسازی سه محله باقیمانده از غرب موصل را کلید زدند.
800
800
به گزارش چهاربهاران، نیروهای پلیس فدرال عراق، عملیات آزادسازی سه محله باقیمانده را در غرب موصل کلید زدند.
    با ادامه همین روند روبه‌جلوی نیروهای پلیس و عدم کارشکنی از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در غرب موصل، طی روزهای آتی می‌توان شاهد آزادسازی کامل این شهر از شر تروریست‌های تکفیری بود.   لازم به‌ذکر است که کارشکنی‌، ایجاد ناهماهنگی و وارد کردن خلل در روند عملیات از سوی نیروهای آمریکایی و ائتلاف، یکی از عوامل عمده به‌تعویق افتادن آزادسازی کامل شهر موصل بوده است.
 
  *نیروهای پیشمرگه هجوم داعش به «طوزخورماتو» را ناکام گذاشتند    شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد   منابع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه، هجوم تروریست‌های داعش را به منطقه شرقی «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین خنثی کردند.
 
درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگه و عناصر تکفیری داعش در روستای «الحلیوة» از توابع غربی طوزخورماتو بالا گرفته، به‌گونه‌ای که زدوخوردها تا چندین ساعت ادامه داشته است.
 
در این درگیری‌ها نیروهای پیشمرگه با سد کردن مسیر هجوم تکفیری‌ها، 12 تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساندند.
  *پیشروی‌های پلیس به «الحذر» رسید/ هلاکت 14 تروریست داعش در موصل قدیم   شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد    رائد جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد: یگان‌هایی از پلیس باپشتیبانی پهپادهای ارتش، محدوده پیشروی‌های خود را به منطقه «الحذر» در محور شمالی رسانده و 250 متر در الزنجیلی نفوذ کرده‌اند.   به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ نیروهای پلیس در ادامه این عملیات 14 نفر از تروریست‌ها را که 7 تن از آنان جزو عوامل شورشی بودند، به‌هلاکت رسانده و ضمن انهدام مرکز تماس آنان، 5 مورد از مکان‌های جلسات داعش را در محورهای جنوبی موصل قدیم منهدم کردند.   هم چنین نیروهای پلیس عراق با استفاده از ده‌ها تک‌تیرانداز به بازرسی مناطق پرداخته و آتش خود را بر روی کوچه‌های باریک این نواحی گشودند.
  *حشدالشعبی روستای «کوجو» را به ایزدیان منطقه بازگرداند   شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد    ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی اعلام کرد: ما از آزادسازی روستای «کوجو» که فرزندان آن به‌دست تروریست‌های داعش کشته شدند، احساس خوشحالی و سرور داریم.   وی ادامه داد: بسیج مردمی امروز توانست به‌کمک رزمندگان ایزدی، این روستا را آزاد کند، هم‌چنین حشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی، به آزادسازی تل قصب، تل بنات و برخی دیگر از روستاهای ایزدی‌نشین نظیر «کوجو» پرداختند، روستایی که رمز تراژدی ایزدیان عراقی است.   شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد    ابومهدی المهندس با بیان این‌که امروز نیروهای بسیج مردمی به‌صورت رسمی روستای «کوجو» را به ایزدی‌ها و رزمندگان مدافعش تحویل دادند، افزود: حشدالشعبی تمامی حمایت خود را به اهالی این منطقه، هر زمان که به این پشتیبانی نیازمند باشند ارائه خواهد کرد تا از تکرار این‌گونه تراژدی‌ها در آینده جلوگیری شود.   لازم به‌ذکر است که نیروهای تیپ 28 حشدالشعبی، مقر دیده‌بانی و رصد تروریست‌های داعش را در روستای «المشافی» از جنوب القیروان، منهدم کردند.
  *دستاوردهای برجسته پلیس فدرال در غرب موصل   شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد    به‌نقل از منابع میدانی؛ نیروهای مقابله با تروریسم مسیر ورود یک خوردوی بمب‌گذاری شده تروریست‌های داعش را در سمت راست موصل مسدود کرده و بدون وقوع هیچ‌گونه تلفاتی، آن‌را خنثی کردند.   آخرین نتایج عملیات در سه محله پایانی تحت سیطره عناصر تروریستی داعش ( الشفاء، الزنجیلی و الصحة الاولی) در خارج از منطقه قدیمی در بخش راست موصل پس از 7 ساعت از اجرایی شدن عملیات به‌شرح زیر است:           -آزادسازی 70 درصد از محله الصحة الاولی در غرب شهر موصل   -آزادسازی پل سوم شهر موصل، گفتنی است که تاکنون 4 مورد از 5 پل تحت‌کنترل عناصر داعش آزاد شده است   -25 درصد از محله الزنجیلی نیز تاکنون آزاد شده است   -آزادسازی شهر طبی (پزشکی) موصل که شامل بیمارستان‌ها، موسسات درمانی برجسته نظیر جمهوری، ابن سینا، البتول و تمامی مراکز پزشکی می‌باشد، بنابراین با روند اجرا شده، اکنون هیچ مرکز پزشکی تحت‌کنترل عناصر داعش قرار ندارد.   -آزادسازی هتل موصل در حاشیه رودخانه دجله و در کنار پل سوم این شهر   -یگان‌های مقابله با تروریسم، لشکر نهم زرهی ارتش و نیروهای واکنش سریع به دیدارها و جلساتی با یکدیگر پرداختند تا تمامی نیروهای شجاع عراقی، آماده ورود به منطقه قدیمی موصل قرار گیرند.   شمارش معکوس پلیس فدرال عراق برای آزادسازی موصل/ تراژدی روستای «کوجو» تکرار نخواهد شد    منابع میدانی اعلام کردند که نیروهای پلیس فدرال عراق، 4 تن از عوامل انتحاری داعش را در نخستین ساعات حمله به الزنجیلی به‌هلاکت رساندند، گفتنی است در میان عناصر هلاکت‌یافته برخی از سرکردگان تکفیری‌ها نیز حضور دارند.   حضور حشدالشعبی در غرب موصل و آزادسازی مناطق ایزدی‌نشین، از دیگر افتخارات بسیج مردمی عراق محسوب می‌شود، همان‌گونه مسئولان ایزدی این نواحی، عملیات‌های حشدالشعبی برای آزادسازی روستای «کوجو» را یک آزادسازی برای تمامی بشریت عنوان کردند.  
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 424313
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *