۰
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار

آموزش‌های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی با همکاری مناطق آزاد توسعه می‌یابد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای تامین نیروهای مهارتی مورد نیاز جامعه از طریق امضای تفاهم نامه با سازمان‌ مناطق آزاد قادر خواهد بود نیروهای مهارتی را تامین کند.
1254
1254
به گزارش چهاربهاران، عبدالرحیم کردی در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کل کشور تفاهم نامه با موضوع بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه و سازمان به منظور فراهم نمودن زیرساخت های لازم جهت ایجاد، توسعه و تقویت آموزش های علمی و کاربردی در این سازمان است.
وی با اشاره به رویکرد برنامه ریزی کشور به اقتصاد دانش بنیان در سال های اخیر موجب نیاز روز افزون نیروهای آموزش دیده، ماهر و فناور در بخش های مختلف شده است، افزود: در این راستا به منظور تقویت ارتباط کاربردی بین صنعت و دانشگاه و بهینه سازی و بهره وری هرچه بیشتر صنایع، تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان و دانشگاه علمی – کاربردی کشور به امضاء رسید.
کردی بیان کرد: برخی از اهداف و زمینه های همکاری مهم در این تفاهم نامه ایجاد کمیته مشترک به منظور همکاری و گسترش ارتباطات متقابل (ارتباط صنعت و دانشگاه)، بستر سازی اشتغال دانش آموختگان ممتاز با معرفی آنان به صنایع کوچک و بزرگ تحت پوشش و تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی هستند.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین سازمان در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی، جلب همکاری صنایع مختلف در منطقه با دانشجویان جهت هدایت آنان برای شرکت در دوره های کارورزی، کاربینی و کارآموزی، فراهم نمودن زمینه های بازدید های علمی دانشجویان از ظرفیت های تجاری، صنعتی و گردشگری منطقه آزاد چابهار و برگزاری و پشتیبانی سمینارها، جشنواره های علمی تخصصی و همایش های مشترک از دیگر  اهداف و زمینه های همکاری می باشند.
محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی – کاربردی کل کشور در سفر یک روزه خود به چابهار که به میزبانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی منطقه آزاد چابهار صورت گرفت  با 41 نفر از روسای دانشگاههای جامع علمی – کاربردی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد .
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 424289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *