۰

سند ۲۰۳۰ از همه جهات متغایر با سبک زندگی اسلامی دارد/ یونسکو به دنبال جهانی کردن فرهنگ غربی در دنیاست

سند 2030 در بخش آموزش و پرورش دارای اهداف و چشم‌اندازهایی است که با اهداف سند تحول بنیادین و ارزش‌های کشور با سبک زندگی اسلامی در تضاد است.
14
14
به گزارش چهاربهاران، جهانی شدن مفهومی است که اخیرا وارد ادبیات جوامع شده است، گسترش ارتباطات، رسانه ها و تسریع زمان و مکان در سیستم‌های حمل و نقل و تجارت و اقتصاد وابسته به بهم به این فرآیند کمک می‌کنند.
پیچیده ترین حوزه در جهانی شدن حوزه فرهنگ است، حوزه ای که تحت قدرت بلامانع رسانه ای غرب تحت عنوان ام پریالیزم رسانه ای قرار دارد.
این قدرت رسانه ای و یا همان امپریالیسم رسانه ای با تفکر لیبرالیسم و اومانیستی سبک زندگی غربی را در همه جای دنیا با ابزارهای مختلف رسانه ای رواج دادند.
کارشناس جامع شناس در گفت وگو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: صنعت فرهنگی واژه ای است که آدورنو وارد ادبیات فرهنگی کرد؛ وی اعتقاد داشت مردم دنیا با تسلیم شدن در برابر موج زیبا شناسی رسانه ای غرب متحمل نوعی فرهنگ قالب و از قبل هزم شده می‌شوند، این عامل در ایران به تعبیر مقام معظم رهبری پدیده نفوذ فرهنگی به کشور است و چه بهانه ای برای این نفوذ زیباتر از سند چشم انداز 2030 یونسکو می‌تواند باشد.
محمدعلی اسدی افزود: چشم اندازی که نه منافع عموم ملتها از آداب و فرهنگهایی نشات گرفته از فرهنگ و فولکوریک همه مردم دنیا، بلکه با نگاه و تفکر اومانیستی و محور قرار دادن انسان است نه انسان با تفکر خداگونه و جانشین خدا بر زمین.
به گفته کارشناس جامع شناس؛ اهداف سند 2030 یونسکو؛ تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای غربی، تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسی، آموزش جامع جنسی به نوجوانان و جوانان و آموزش حقوق بشر غربی در کشورهای امضا کننده سند از جمله اهداف و انحرافات این سند است.
اسدی با اشاره به اثرات این سند در آینده ای نزدیک خاطرنشان کرد: این اهداف نه تنها با ارزش های اسلامی و ایرانی ما منافات دارد بلکه حتی با فرهنگ شرقی منطقه آسیا هم ناسازگار است و از مهم ترین اثرات آن دور شدن  از ارزش های اسلامی اخلاقی در سطوح مختلف از خانواده تا مدارس است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 424207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *