۰
مدیرکل ارشاد استان:

مجور ایجاد خانه هنرمندان سیستان و بلوچستان صادر شده است

مجور ایجاد خانه هنرمندان سیستان و بلوچستان صادر شده و قرار است این مجموعه به عنوان یک تشکل فرهنگی مادر که تریبون هنرمندان است، به زودی در استان فعال شود تا پیگیر حق هنرمندان باشد.
شش
شش
به گزارش چهاربهاران، حسین مسگرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به رویکرد این اداره‌کل در حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر، بیان کرد: مراسم بزرگداشت روز جهانی تئاتر در استان با مدتی تاخیر در نیمه نخست خردادماه برگزار می‌شود و در این مراسم از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر استان تجلیل می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: کنگره بین‌المللی شعر "پیامبر مهربانی" با زبان‌ها و گویش‌های مختلف در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: دومین دوره این کنگره شعر امسال با همکاری مجمع تقریب مذاهب و نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج کشور در سطح  بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در نخستین دوره این کنگره شعر، اشعار به زبان‌های "فارسی، عربی، ترکی، کردی و بلوچی" به دبیرخانه ارسال شد و امسال زبان و گویش‌های "پشتو، اردو، ترکمنی و سیستانی" به جشنواره اضافه شده که این جشنواره در هفته وحدت سال جاری برگزار می‌شود.
مسگرانی با اشاره به اهمیت توجه به مفاخر، تاکید کرد: مهمترین مقوله‌ای که کشورهای دارای فرهنگ و تمدن در زمینه بین‌المللی شدن دنبال می‌کنند، توجه به مفاخر فرهنگی است و در این راستا ما سال گذشته ستاد بزرگداشت مفاخر استان را به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل دادیم.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در این ستاد مصوب شد ما در سال جاری مراسم بزرگداشت مفاخر استان را در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که اخیراً به عنوان روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی نام‌گذاری شده، برگزار کنیم.
مسگرانی گفت: در زمینه راه‌اندازی سینما در مرکز استان که پیش از این وعده آن را داده بودیم، بودجه مورد نیاز تجهیز سینمای هلال احمر در زاهدان اختصاص پیدا کرده و صندلی‌های آن خریداری شده و به یاری خداوند با تهیه لوازم پخش فیلم آن، این تالار سینمایی پس از ماه رمضان افتتاح می‌شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین راه‌اندازی "سینما سیار" برای شهرهای محروم و مرزی استان برنامه‌ریزی شده که امدیواریم با توجه به مذاکرات صورت گرفته با وزارت ارشاد، این امر در سال جاری محقق شود.
وی اظهار کرد: در رابطه با حمایت از موسیقی محلی فاخر استان هم ضبط آلبوم موسیقی بزرگان موسیقی منطقه سیستان و منطقه بلوچستان در حال پیگیری است و به زودی از این آلبوم‌ها رونمایی می‌شود.
مسگرانی به برگزاری دوسالانه سفال در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این برنامه از طرف مرکز فرهنگی و هنری وزارت ارشاد مورد تائید قرار گرفته و به زودی در سراوان انجام می‌شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری جشنواره فیلم "سینما حقیقت" در شهرستان چابهار در حال پیگیری است و امیدواریم محقق شود اما در حال حاضر قطعی نشده است.
مسگرانی به برگزاری جشنواره عکس در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون جشنواره ملی عکس در استان نداشتیم و قرار است این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و باورهای و سنت‌های استان در سال جاری در استان انجام شود.
 
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب: 424181
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *