۰
معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشورخبر داد

کمبود اعتبار برای تکمیل پروژه زاهدان -چابهار- بیرجند -مشهد

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور گفت: با اعتبارات کمی که به پروژه زاهدان -چابهار- بیرجند مشهد، اختصاص داده شده، مشکلی حل نخواهد شد و باعث طولانی شدن روند تکمیلی این پروژه می‌شود.
12
12
به گزارش چهاربهاران، مازیار یزدانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل سیستان و بلوچستان در سالن جلسات راه آهن جنوب شرق با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شرق کشور، ضرورت ایمنی، امنیت و بهره‌وری است، اظهار کرد: حمل و نقل، عامل امنیت و ایمنی و بهره‌وری و یک مقوله عام‌المنفعه است.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور افزود: امروز در حوزه ریلی به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌آهن غرب کشور عمدتا سود ده نیست و به طور متوسط شرق کشور با وجود بندر چابهار، زاهدان و سنگان سود ده است.
این مسؤول ادامه داد: با اعتباراتی که به پروژه زاهدان -چابهار- بیرجند مشهد اختصاص داده شده، مشکلی حل نخواهد شد و باعث طولانی شدن این پروژه می‌شود و به این منظور هدف گذاری شده تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراخوان داده شود.
وی با اشاره به این که عمدتا برای مسیرهای باری، سرعت 160 کیلومتر در ساعت را طراحی کردیم بیان کرد: نگاه باری، با این که ما در دو مسیر کار میکنیم یک نگاه بزرگ است و دغدغه مقام معظم رهبری نیز بحث باری است.
یزدانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی را برای حمل و نقل توسعه ریلی اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه همه این احکام و اعتبارات برای این است که بار از جاده به ریل منتقل شود و از تلفات جاده ای انسانها و تلفات انرژی کاسته شود، گفت: ما راه آهنی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت ساخته ایم و باید سرعت را به سرعتی که طراحی شده برسانیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما پول برابر با برخی کشورهای دیگر مصرف می شود اما بهینه مصرف نمی شود، گفت: با سازمان‌های بنادر و جاده‌ها مذاکره کردیم تا بتوانیم حمل و نقل ترکیبی ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در هر سازمانی استفاده بهینه شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 424133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *