۰
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

حق نداریم با سخن مخالف برخورد کنیم

حق نداریم با سخن مخالف برخورد کنیم، باید به باور همه انسان‌ها احترام بگذاریم.
سس
سس
به گزارش چهاربهاران، مسعود پزشکیان در جمع مردم زنجان اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای هستند که به هیچ‌کس اجازه نفس کشیدن نمی‌دهند و به هر منتقدی برچسب ضدانقلاب می‌چسبانند. در حالی که هیچ‌کدام از ما حق نداریم به یکدیگر بی‌احترامی کنیم و این را فقط در عمل می‌توان نشان داد.
وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان به هیچ‌کس زور نمی‌گویند و زیر بار حرف زور نمی‌روند، ادامه داد: امام علی (ع) در نامه خود خطاب به مالک اشتر فرمودند که اگر با انصاف با مردم برخورد نکنی ظلم کرده‌ای. همه ما برادران دینی یکدیگر هستیم و هیچ چیزی به اندازه ظلم، عذاب الهی را نزدیک نمی‌سازد. خداوند صدای مظلوم را می‌شنود و دماغ ظالم را به خاک می‌مالد.
پزشکیان تاکید کرد: طی چند سال اخیر، هر جا که کار را خراب کرده‌ایم به خاطر این بوده که کار را به کارشناس نسپرده‌ایم. البته نه کارشناس دروغین، بلکه کارشناسی که آزمون داده باشد و از خصایصی چون بصیرت، صبر و یقین برخوردار باشد. یقین نیز زمانی حاصل می‌شود که داخل معرکه بوده باشیم. کسی که هیچ راهی نرفته و هیچ مسیری را طی نکرده باشد، چطور می‌تواند راه را نشان بدهد.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید برای هر کدام از شاخه‌های اقتصاد، مدیریت، صنعت و سیاست از کسانی که می‌دانند و کاربلد هستند بخواهیم که کمک‌مان کنند. در دولت نهم نیز تعدادی از کارشناسان اقتصادی به رئیس‌جمهور نهیب زدند که برخی راه‌ها به بن ‌ بست ختم می‌شود اما متاسفانه رئیس‌جمهور اذعان کرد که این کارشناسان چیزی نمی‌دانند و باید با ما وارد بحث و مذاکره شوند.
پزشکیان خاطرنشان کرد: در کشور دو نوع نگاه وجود دارد. یکی نگاهی که به همه دیدگاه‌ها و منش‌ها میدان می‌دهد و دیگری نگاهی که در حرف و شعار طرف‌دار آزادی است، اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کند. اصلاح‌طلبان باید در صحنه حضور داشته باشند، حرف‌شان را بزنند و روی حرف‌شان بایستند. اینکه باید به هر باوری احترام گذاشت، اعتقاد اصلاح‌طلبان است.
وی افزود: متاسفانه عده‌ای فقط بلدند که راجع به اقتصاد و مدیریت حرف بزنند اما در عمل حتی دو نفر را هم نمی‌توانند مدیریت کنند. همه ما اگر خواهان ماندگاری هستیم، باید خود را مجبور کنیم که با عدالت و انصاف برخورد کنیم. ما موظفیم که از هر قومیت و ملتی حمایت کنیم و خدمت‌گزارشان باشیم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که انسانیت داشته باشیم همه سمت ما جذب می‌شوند. هیچ حکومتی با قلدری و دستور دادن پابرجا نمانده و دین و مذهب ما نیز جذب کردن اقشار با تکیه بر علم و خرد است. در طول تاریخ نیز هیچ‌کدام از پیامبران حرف خود را با زور به کرسی ننشانده‌اند.
وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که حرف‌های خود را بیان کنیم. ما قصد داریم که در آینده آزادی و انصاف و انسانیت حاکم باشد، افراد کاردان سر کار بیایند و کسانی که کاردان نیستند سر جای خود بنشینند.
پزشکیان با تاکید بر اینکه باید در صحنه حضور داشته باشیم و رفتار و گفتارمان اصلاحاتی باشد، افزود: معتقدیم که هرکس در برابر ناحق سکوت کند، برای حفظ پست و موقعیت است. در حالی که اگر نگاه‌مان فقط به سمت و سوی خدا باشد، از گفتن سخن حق ابایی نداریم؛ چرا که جز خداوند کسی روزی‌رسان نیست.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی‌ها خواستند که آقای هاشمی رفسنجانی را کوچک کنند، اما خدا نخواست و عزتش را حفظ کرد. باید فقط در پی کسب رضایت خدا باشیم و به نارضایتی بنده خدا اهمیت ندهیم. کسی که از بنده خدا نترسد و ریگی به کفشش نباشد، از استیضاح هم ترسی ندارد. جایی که خدا بخواهد عزت بدهد، هیچ‌کس نمی‌تواند جلودارش باشد.
وی خاطرنشان کرد: هر کسی که هدفی را دنبال می‌کند باید صبر پیشه کند و سختی‌ها را تحمل کند. این معنای ایمان است.
انتهای پیام
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 424131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *