۰
زاهدان:

پایان اختلاف بر سر 2 قتل و گروگانگیری

حل و فصل دو پرونده قتل و گروگانگیری در بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان انجام شد.
2
2
به گزارش چهاربهاران،رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان از حل و فصل دو پرونده قتل و گروگانگیری در بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان با تلاش شورای حل اختلاف خبرداد.
محمد رضا طاهری با تاکید بر اهمیت شعب صلحی شوراهای حل اختلاف گفت: تلاش شده تا با استفاده از با سابقه‌ترین افراد در شورای حل اختلاف و همچنین جذب افراد با نفوذ و با توانمندی علمی بالا، شعب صلحی کارآمدی در راستای صلح و سازش و کسب رضایت شاکیان و همچنین ترویج این فرهنگ حسنه تشکیل شود.
محمدرضا طاهری نسب در تشریح صلح و سازش یک فقره پرونده گروگانگیری در کورین گفت: با مراجعه فردی به شورای حل اختلاف کورین مبنی بر اینکه فرزند ۱۲ ساله اش توسط افرادی مشخص به گروگان hostage برده شده است و هم اکنون نیز در بخش کورین به سر می‌برد تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای پیگیری موضوع آغاز شد.
وی افزود: اعضای شورای حل اختلاف کورین پس از برگزاری جلسات مختلف مشورتی با معتمدان و بزرگان منطقه فردی را که اقدام به این کار کرده بود شناسایی که نهایتا مشخص شد این فرد به دلیل بدهی که از عموی این پسر ۱۲ ساله داشته اقدام به گروگان گیری Kidnapping وی کرده که سر‌انجام با وساطت اعضای شورای حل اختلاف کورین این نوجوان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت و مقرر شد بحث بدهی فرد مورد نظر نیز از مبادی قانونی پیگیری تا به حق خود برسد.
طاهری همچنین با اشاره به سازش یک فقره پرونده قتل پس از سه سال اختلاف، نزاع و درگیری در بخش کورین نیز گفت: اعضای شورای حل اختلاف کورین زاهدان موفق شدند بین دو طایفه که بر اثر وقوع یک فقره قتل منجر به ایجاد اختلاف و درگیری طولانی مدت و همچنین گروگانگیری شده بود سازش برقرار کنند.
وی افزود: تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای سازش بین دوطایفه از سال ۱۳۹۳ آغاز و نهایتا در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ پس از برگزاری جلسات مختلف با سران و بزرگان طوایف، تلاش اعضای شورای حل اختلاف کورین نتیجه داد و صلح و سازش بین دو طایفه برقرار شد.
طاهری با تاکید بر اینکه بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان یاری‌گر دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها هستند گفت: تعداد زیادی از پرونده‌های مهم از طریق بزرگان و ریش سفیدان منطقه به سازش منتهی می‌شود که این خود می‌تواند نقش مهمی در برقراری و تامین امنیت پایدار در منطقه داشته باشد.
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 424120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *