۰
یادداشت/محمد جواد صادقی

"جبکنا" جبهه بلوچ های کنشگر انقلاب اسلامی از چانه زنی تا سهم خواهی

عرض اندام انتخاباتی در جنوب استان سیستان و بلوچستان با جبهه جمکنا فعالیت های موثر یا غیر موثر خواهد داشت.
33
33
به گزارش چهاربهاران، شکل گیری یا خود تشکلی جبهه ای جدید متشکل از بلوچ ها به قول خودشان کنشگران سیاسی و اجتماعی بلوچ درآستانه انتخابات ریاست جمهوری برابر بیانیه منتشره خود پنجمین نشست شان در سرباز برگزار شده است .
تشکلی به نام "جبکنا" که تشابه زیادی به جمنا دارد البته اعتماد به نفس شان خیلی بالاتر از جمناست چون این تشکل مانند جام جهانی فوتبال هر چهار سال یکبار گردهم می آیند تا در یک دورهمی بیانیه ای صادر کنند و نهایت خواسته شان چانه زنی با رییس جمهور آینده مملکت است.
جبکنایی ها خود را قیم تمام اقشار جامعه می دانند و قرار است برای کاهش هزینه های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تمام بلوچستان یک صندوق رای درب منزلشان برود و انتخاب رییس جمهور با آرای آنان صورت پذیرد و علاوه بر کابینه دولت استانداران ، فرمانداران ، مدیران کل و روسای سازمان های دولتی نیز پس از موافقت آنان انتخاب شوند.
از میان کاندیدهای ریاست جمهوری فقط آقای میرسلیم بهشان پیشنهاد داده درصورت پیروز شدن درانتخابات قطعا به خواسته های آنان عمل خواهم کرد.
در حال حاضر از بین جبهه جبکنا آقای دولتی به عنوان معاون اول رئیس جمهور و عبدالوهاب ایرانژاد به عنوان وزیر امور خارجه ، عبدالکریم رییسی بعنوان رییس قوه قضاییه و دکترصاحبداد زهی بعنوان وزیر علوم در کابینه دولت میرسلیم  مطرح هستند.
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 424102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *