۰
وعده عملی نشده دولت در چابهار:

فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی هم افتتاح نشد

فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی که قرار بود اواخر سال قبل افتتاح شود برروی زمین مانده است.
222
222
به گزارش چهاربهاران، علاوه براینکه فاز اول این پروژه به دلیل پس کرانه های ضعیف افتتاح نشده بلکه هزینه پنج جرثقیل که ارزش بیش از 2 ایرباس برای ان صرف شده است تاکنون بی اثر مانده است.
​این جرثقیل ها به تنهایی توانایی بلند کردن 40 کانتینر را بصورت یکجا دارند به طوریکه در حال حاضر می توان کشتی هایی را در این بندر بارگیری کرد که بار هرکشتی 30 هزار تریلی را بارگیری می کند ولی ضعف در پس کرانه های راه آهن و جاده دو طرفه مانع بزرگ افتتاح این طرح شده است.
​در حال حاضر اگر بخواهیم آمار تصادفات جاده ای چابهار به زاهدان را بررسی کنیم به دلیل تصادفات بالا باعث تعجب خواهد شد حال چگونه این مسیر میتواند 30 هزار تریلی را از بار یک کشتی به مقصد برساند.
​عدم برنامه ریزی صحیح در توسعه اقتصادی چابهار و عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی با یکدیگر باعث بروز مشکلات اقتصادی در منطقه شده است بعنوان مثال اگر بودجه به اداره بنادر چابهار رسیده است تا بندر برای تخلیه کشتی فراهم شود چرا راه مسکن و شهرسازی اقدام به دوبانده کردن عریض جاده نکرده است تا شرایط عبور تریلی مهیا شود.
​از سوی دیگر آمار و ارقام اشتباه توسعه راه آهن چابهار به زاهدان جنجال برانگیز شده است به طوریکه استاندار در جمع مردم نیکشهر توسعه این طرح را 20 درصد عنوان کرد​ ولی روز بعد از سخنرانی استاندار در سایت پروژهای عمرانی استان پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن 8 درصد درج می شود، ایا اینگونه استان و شهر اقتصادی چابهار پیشرفت میکند با وجود طرح هایی که بدون برنامه ریزی قبلی و نقشه مدون انجام می شود.
 
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 424039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *