۰
مدیر کمیته امداد چابهار:

عدم پرداخت بموقع زکات دلیل فقر ونابسامانی در جامعه است

عدم پرداخت به موقع زکات و نرسیدن آن به افراد مستحق یکی از دلایل وجود نابسامانی اجتماعی و فقر در جامعه است.
11
11
مدیر کمیته امداد چابهار در حاشیه مراسم معتمدین، روحانیت و ریش سفیدان جهت احیاء فرهنگ زکات در روستای کمبل سلیمان درگفتگو با خبرنگار چهاربهاران، گفت:تنهابا همدلی و همیاری روحانیون و حمایت متمولین و ترویج صحیح فرهنگ پرداخت زکات ،این فریضه الهی،میتوان فقر را از جامعه زدود.
رضا گلزاری مقدم با اشاره به اهمیت موضوع زکات از منظر قرآن خاطر نشان کرد:زکات موضوع بسیار مهمی است زیرا خداوند متعال در قرآن پس از اقامه نماز از آن به عنوان یکی از واجبات با اهمیت در جامعه اسلامی اشاره فرموده است.
وی عدم پرداخت به موقع زکات و نرسیدن آن به افراد مستحق را یکی از دلایل وجود نابسامانی اجتماعی و فقر عنوان و افزود:همه در قبال افراد مستضعف مسئول هستند و تنها راه برچیده شدن آن عمل به دستورات الهی درخصوص زکات است.
وی با اشاره به نقش روحانیون ،ریش سفیدان و معتمدین در اعتلای این فرهنگ اذعان داشت:کمیته امداد امام خمینی نیز همچون گذشته آماده هرگونه همکاری جهت جمع آوری و اشاعه فرهنگ حسنه احسان و نیکوکاری به ویژه فرهنگ زکات در جامعه است و ارتباط با بزرگان منطقه، نقطه عطفی در تحقق این مهم خواهد بود.
وی تصریح کرد:کمیته امداد چابهار با بیش از ۱۹۶۰ خانوار تحت حمایت آماده دریافت و توزیع زکات می باشد.
در ادامه این نشست،مولوی رئیسی از روحانیون اهل سنت منطقه ،ضمن خیر مقدم به اهمیت زکات و نقش آن از منظر قرآن در کاهش فقر در جامعه پرداخت و گفت:
پرداخت کنندگان زکات نزد خداوند از اجر بالایی برخوردارند و خداوند متعال بهشت را بر آنان روا خواهد داشت.
در پایان نیز دهیاران ،روحانیون و بزرگان طوائف آمادگی خود را جهت ترویج و تشویق پرداخت کنندگان زکات و همکاری با کمیته امداد شهرستان، اعلام نمودند.
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 424037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *