۰
مولوی اهل سنت چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

پاکستان باید پاسخگوی شهادت مرزبانان باشد/ جامعه اهل سنت اقدامات تروریست ها را در مرزهای کشور محکوم می کند/ تشییع شهدا باید با شکوه برگزار شود

مولوی اهل سنت چابهار گفت: با توجه به این که تروریست ها در صفر مرزی پاکستان به کمین نشسته بودند و حمله از این مرز صورت گرفته؛ دولت پاکستان می بایست پاسخگوی این اقدامات باشد.
11
11
مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به حادثه تروریستی میرجاوه در منطقه صفر مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دشمن در واقع با توجه به تحریم هایی که برای ما بوجود آوردند و نقشه هایی که کشیدند و مطابق خواسته آنان پیش نرفته و شکست خوردند و برای اینکه خشونت خودشان را بکاهند به این اقدامات دست میزنند و این نشان دهنده ضعف دشمنان است.
وی خطاب به تروریست ها بیان کرد: در کشور و این استان دشمنان نمی توانند ناامنی ایجاد کنند زیرا ما خواهان امنیت بوده و ناامنی را نمی پذیریم.
مولوی اهل سنت بیان کرد: ما این اقدام تروریست ها را تحریم و محکوم می کنیم و در هیچ دین و مذهبی چنین اقداماتی پذیرفته نیست حتی در مذاهبی که اعتقاد به خدا ندارند کشتار انسان ها تحریم میدانند ولی متاسفانه تروریست ها چنین اعتقادی ندارند.
وی ادامه داد: دشمن در 8 سال تجربه کسب کرد که وقتی 38 کشور و کل جهان علیه جمهوری اسلامی ایران بودند ولی نتوانست کاری پیش ببرند و دشمن هم فهمیده اگر رو در رو با مرزبانان ما بجنگد شکست میخوردند و مخفایانه این کارو کردند و جرات مقابله با مرزبانان ما ندارند؛ مرزبانان ما هم در 8 سال هم در سالهای بعد نشان دادندکه از هیچ دشنی هراس ندارند.
نویسنده اهل قلم بلوچ گفت: کشور پاکستان اگر از تروریست ها حمایت می کند و با جمهوری اسلامی ایران همکاری نمی کند بداند که دود این اتفاقات در چشم کشور خودشان می رود اگر تروریست ها امروز مرزبانان ما را به شهادت رسانند فردا بلای جان مردم کشورشان خواهند شد همانطور که کشورهای اروپایی داعش را بزرگ و پرورش کردند امروز بلای جان خود آنها شده است و با توجه به این که تروریست ها در صفر مرزی پاکستان به کمین نشسته بودند و حمله از این مرز صورت گرفته؛ دولت پاکستان می بایست پاسخگوی این اقدامات باشد.
مولوی درتکیده با اشاره به اینکه کشور پاکستان به بستری برای فعالیت و رشد گروهک‌های تروریستی و تکفیری تبدیل شده است بیان کرد: مسئولان کشورمان با مقامات پاکستان تصمیم جدی بگیرند و همانطور که از قبل صحبت و قول همکاری داده بودند ولی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند چون آنان هم آلت دست غرب هستند و مستقیما با ما همکاری نمیکنند و کار به جایی نمی رسد.
مولوی اهل سنت چابهار افزود: مسئولان ما باید به پاس زحمات مرزبانان در دفاع از مرزها باید مراسم تشیع برای قدردانی از آنها در استان گرفته شود.
مولوی درتکیده بیان کرد: به خانواده های شهید مرزبان تسلیت نمی گوییم بلکه به آنان تبریک و مبارک می گوییم و از آنها میخواهیم صبر کنند و این اتفاق برایشان یک مصیبت نیست بلکه رحمتی از طرف خداوند متعال بوده و افتخار کنند که از خانواده انها فردی شهید شده و خانواده هایشان بدانند که روح شهدا از آنان مراقبت خواهند کرد.
مولوی درتکیده با بیان اینکه اکنون گروه های تروریستی به آفت تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: جریان های تروریستی متعلق به اسلام نیستند بلکه از سوی استکبار جهانی و دشمنان اسلام تشکیل و تقویت شده اند.
وی خاطرنشان کرد: مردم در کنار مسئولین دست در دست هم از مرزهای کشور در مقابل تهاجمات مختلف از جمله در 8 سال مراقبت کردند امروز در واقع چون دشمن ظاهرا جلو نمیاد و مانند شغال ترسو از پشت سر ضربه می زنند باید همه ما تمام حواسمان به مرزها و تهاجمات دشمن باشد و مسئولین تجهیزات امنیتی و حفاظتی بیشتری بکار ببرند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 424017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *