۰
عضو هيئت علمي دانشگاه:

ظرفیت‌های گردشگری از محورهای مهم توسعه سواحل مکران است

عضو هيئت علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: گنجينه پتانسيل‌هاي اکوتوريسمي سواحل درياي عمان مي‌تواند اين منطقه را به يکي از قطب‌هاي اکوتوريسمي کشور تبديل کند.
12
12
به گزارش چهاربهاران، حسين نگارش اظهار کرد: اساس توريسمي هر منطقه طبيعت آن است و اکوتوريسم يکي از بخش هاي مهم صنعت توريسم است که در دهه اخير رشد سريعي در جهان داشته است.
عضو هيئت علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان در ادامه افزود: در سال‌هاي اخير به اين بخش در امر توسعه منطقه‌اي توجه زيادي شده است.
به گفته وي اکوتوريسم همزيستي مسالمت آميز انسان و طبيعت و بهره برداري انسان از طبيعت در راستاي توسعه پايدار است.
نگارش ادامه داد: يکي از مهمترين بخش‌هاي طبيعت که بيشتر توريست‌ها به آن علاقمند هستند، سواحل است که استان سيستان و بلوچستان نيز داراي اين پتانسيل مهم مي باشد.
وي گفت: گردشگري و اقتصاد گردشگري در حال تبديل شدن به يکي از ارکان اصلي اقتصاد تجاري جهان است.
وي اظهارکرد: استان سيستان و بلوچستان با داشتن 300 کيلومتر مرز آبي با درياي عمان از مرز بندر گواتر در مرز پاکستان تا بندر جاسک در استان هرمزگان از موقعيت ويژه‌اي جهت توسعه توريسم ساحلي برخوردار است.
عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: سواحل اين استان از لحاظ ويژگي‌هاي اکوتوريسمي مانند گل فشان‌ها، مانگروها، خورباهو کلات، خليج گواتر، سواحل بالاآمده، فورتنگ، تومپولو، سواحل و پلاژها، جلگه ساحلي دشتياري داراي موقعيت منحصر به فردي در زمينه گردشگري و جذب توريست به منطقه است.
وی ادامه داد: گِل افشانها، سواحل صخره ای و زیبا، مساجد زیبای محلی، بافت سنتی، جنگل‌های حرا، تالاب لیپار، تمساح منحصر به فرد پوزه کوتاه، درخت انجیر معابد و آثار فراوان تاریخی از جمله جاذبه‌های توریستی این بندر زیبا هستند.
وی تاکید کرد: ظرفیت های گردشگری از محورهای مهم توسعه سواحل مکران است
نگارش تصریح کرد: شهر و بندر زیبای چابهار در جنوب شرق کشور و در حاشیه‌ دریای عمان دارای بهترین کرانه اقیانوسی و معتدلترین و بهترین آب و هوا در سواحل جنوب کشور است که این نقطه از کشور را برای گردشگران جذاب ودیدنی کرده است.
عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: مزیت ها و عواید حاصل از فعالیت های بندری و دریایی آن چنان گسترده است که بیشتر کشورهایی که به دریا دسترسی دارند آن را راهی برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی می دانند.

انتهای پیام
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 423988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *