۰
با فعالیت مجدد مراکز غیر فعال تکثبر میگو در استان:

سیستان و بلوچستان از وارد کردن بچه میگو بی نیاز خواهد شد

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای شور و فراساحلی) گفت: مراکز تکثیر و پرورش میگو غیرفعال جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت مجدد خود را آغاز کردند.
12
12
به گزارش چهاربهاران، از تعداد هفت مرکز تکثیر میگوی موجود در استان پیش از این تنها یک مرکز فعالیت داشت که با پیگیریهای صورت گرفته دو مرکز دیگر فعال شدند.
میرمرادزهی بااشاره به انتقال و ذخیره سازی اولین محموله ی تولیدی بچه میگوهای سال 96 ،گفت: در 6 استخر مزارع پرورش میگوی سایت گواتر ظرفیت تولید میگو در هکتار، 220 هزار قطعه است.
وی افزود: مراکز تکثیر فعال شده می توانند در تولید بچه ماهیان دریایی به صورت غیرهمزمان نیز فعالیت کنند.
میرمرادزهی گفت: به منظور تامین بچه میگوی با کیفیت و مورد نیاز مزارع پرورش میگوی استان، پروژه ی مولد سازی میگو در داخل استان انجام شد و در همین راستا 50 هزار قطعه پست لارو ( بچه میگو) از استان بوشهر به مراکز تکثیر استان منتقل شد.
وی همچنین از روند آماده سازی یک مرکز دیگر هم در سال آینده خبر داد و گفت: با این روند سیستان و بلوچستان از انتقال بچه میگوی مورد نیاز از سایر استانها بی نیاز خواهد شد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: اراضی سواحل دریای عمان مستعد پرورش میگو بوده و کشت میگو دو بار در سال در این اراضی امکان پذیر است.
سالانه بیش از 150 هزار تن ماهی در بندر چابهار صید می شود.
وی با بیان اینگه 80 درصد تن ماهیان کشور در سیستان و بلوچستان تولید می شود اظهار کرد: با این ظرقیت بالای تولید متاسفانه جهت فراوری این محصولات هیچ سرمایه گذاری نشده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت باید در این خصوص توجه ویژه به بخش شیلات و توسعه آن داشته باشد.
میرمرادزهی خاطرنشان کرد: با توسعه صنعت شیلات میتوان اشتغالزایی پایدار را در منطقه ایجاد کرد.
وی گفت: صنعت شیلات و آبزی پروری در منطقه چابهار از رشد خوبی برخوردار بوده است.
مدیرکل شیلات استان در ادامه بیان کرد: اراضی بندری و ساحلی چابهار و دریای عمان موقعیت مناسبی برای پرورش میگو و ماهیان گرمابی دارد.
وی اظهار کرد: دولت تسهیلات ویژه به فارغ التحصیلان بخش شیلات و آبزی پروری پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 423965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *