۰

شتردوانی در کوه‌های مریخی و جت اسکی در دریا با سفر به چابهار

امسال سیستان وبلوچستان استان مقصد گردشگری کشور است،استانی که تصور می شد ناامنی درآن بیداد می کند اما این روزها به انفجار توسعه معروف شده، شهرهای آن یکی پس از دیگری درمسیر شکوفایی هستند و خود را آماده استقبال از گردشگران می کنند..
1
1
به گزارش چهاربهاران، امسال سیستان وبلوچستان استان مقصد گردشگری کشور است،استانی که تصور می شد ناامنی درآن بیداد می کند اما این روزها به انفجار توسعه معروف شده، شهرهای آن یکی پس از دیگری درمسیر شکوفایی هستند و خود را آماده استقبال از گردشگران می کنند، درهمین میان قطب نهفته اقتصاد ایران، چابهار، شهر موج و مرجان خود را آماده کرده تا سهم ویژه ای را در استقبال از مسافران نوروزی ایرانی و خارجی به خود اختصاص دهد، معرفی چابهار با آن همه ظرفیت گردشگری دریک گزارش نمی گنجد بنابراین سعی کردیم مهم ترین ویژگی های توریستی تنها بندر اقیانوسی ایران در نوروز96 را به شما یاد آورشویم.
 پیش بینی می شود نوروز امسال چیزی بیش از 330هزار گردشگر وارد منطقه آزاد چابهار شوند، این پیش بینی درحالی صورت می گیرد که هزاران گردشگر و مسافر نیز از بالغ بر200جاذبه شهر چابهار و اطراف آن بازدید می کنند.
جاذبه های شهر چابهار اگر نگوییم بی نظیر، کم نظیر هستند و تابحال نظرهر ببینده و گردشگری را به خود جلب کرده اند،از روستای هفت هزار ساله تیس و غارهای سه گانه آن گرفته تاجایی که از دل زمین خبرمی دهد و به گل افشان شهره است و تالاب صورتی مکانی که دریای آبی رنگ درآن صورتی دیده می شود، تنها بخشی از200جاذبه شگفت انگیز تنها بندر اقیانوسی ایران هستند.
مسافران نوروزی اگر چابهار را مقصد سفر خود قرار دهند می توانند هم زمان، درحالی که از شرکت در مسابقات شتردوانی و رالی در کوه های مریخی و دیدن بیابان ها لذت می برند، در آب های دریای عمان به ماهیگیری ،غواصی وجت اسکی مشغول شوند.
البته اگرخوش شانس باشید و لحظه سال تحویل در چابهار به سر ببرید، می توانید برای اولین بار شاهد تحویل شدن سال در دریا با جشن و پایکوبی به روش بلوچی همراه با گردشگران عمانی باشید که قطعا نظر هر بیننده را درآن شرایط به خود جلب می کند.
نوروز96، علاوه بر ایرانی ها بسیاری ازعمانی ها هم چابهار را مقصد سفرخود قرار داده اند و از راه هوا و دریا به تنها بندراقیانوسی ایران می آیند تا از هوای بهاری و جاذبه های منحصر به فرد آن عقب نباشند.
حدود 4 ماهی می شود که اولین خط مستقیم دریایی بین ایران و عمان در چابهار راه افتاده و مسافران ایرانی و عمانی سفر خاطره انگیزی را تابحال باکشتی هرمز گذرانده اند. پس اگر در نوروز96راهی کشور سلطان قابوس هستید پیشنهاد می کنیم ابتد از چابهار دیدن کنید و سپس از راه دریا عازم عمان شوید تاهم غروب زیبای خورشید در دریای عمان را ببینید و هم ازسفر3ساعته خود بایک کشتی لوکس کروز لذت ببرید.
البته جشنواره استعدادیابی موسیقی نیز حال وهوای خاصی به چابهار بخشیده ،کارناوالی که در13روز نوروز همراه با هنرمندان پاکستانی،عمانی و افغانی برروی صحنه می رود،گروه هنری زیمل باسرپرستی آدم بلوچ و باهنرمندی و قارعلی بلوچ کمدین محبوب پاکستانی که به مهران مدیری ایران شهره است امیدوار است لحظات شادی را برای گردشگرانی که شهرموج ومرجان را انتخاب کرده اند رقم بزند.
کارناوال های شادی و رقص شمشیرسیستان و دوچاپی بلوچستان، پرواز بادبادک ها والبته جشنواره های طبخ غذای سنتی بابیش از70نوع غذای محلی سیستان وبلوچستان ونمایشگاه بزرگ صنایع دستی در رشته های حصيربافی، معرق صدف، سکه دوزی و سفال گری آماده استقبال از مسافران نوروزی است.
حال با این تفاسیر اگر چابهار را مقصد سفرخود کردید، امیدواریم با انتخاب یکی از 11مرکز اقامتی این شهر یا سه کاشانه خانه محلی که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای اقامت مسافران نوروزی برگزیده است،خاطره انگیزترین نوروز خود را در سرزمین موج و آفتاب تجربه کنید.
گزارش از خبرنگار ایسنا در چابهار سیدامیرحسین عظیمی  
انتهای پیام
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 423895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *