۰
همیار محیط زیست راسک خبر داد:

نادرترین تمساح پوزه کوتاه ایرانی در خطر انقراض/ ۲۰۰ تمساح پیشین گرسنه اند

۲۰۰ تمساح پوزه کوتاه ایرانی (گاندو) به دلیل کمبود ماهی در سد پیشین در خطر انقراض اند و این در حالیست که بیشترین تعداد تمساح در استان در پیشین قرار دارد و قدمت 250 میلیون ساله دارند.
12
12
 
همیار محیط زیست راسک که در سد پیشین فعالیت میکند در گفتگو با خبرنگار  چهاربهاران، گفت: تمساح های پیشین نه تنها رسیدگی نمی شوند بلکه خطرات کشت و کشتار برای اهالی را به دلیل عدم تورکشی و حفاظ کشی دارند.
عطا صوفی صفا افزود: به دلیل ماهیگیری بیش از حد اهالی سد پیشین، تمساح ها در خطر انقراض قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: قبلا دولت از زاهدان و تهران برای تغذیه تمساح ها منابع مالی و ماهی ارسال می کردند ولی الان این   کمک ها به طور کامل قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: سد پیشین به دلیل عدم حفاظ و نگهبان برای مردم ناامن شده است و مانع جذب گردشگر برای دیدن تمساح ها شده است حتی برطبق عادت در زمان بارندگی تمساح به بیرون از آب می آید که در بارندگی اخیر باعث ناامنی منطقه شدند.

وی تصریح کرد: عرض سد پیشین ۶۳ متر میباشد و به دلیل بارندگی های اخیر، میزان آب در آن به ۲۰ متر رسید که مطلوب تمساح ها می باشد.

وی اظهار کرد: تمساح خطرناک ترین قاتل انسان است و عدم توجه به نگهداری  تمساح های سد پیشین، این مورد گردشگری که بسیار قابل اهمیت است در عوض درآمد زایی به وضع کنونی خود یعنی منطقه ناامن طبیعی باقی خواهد ماند.
وی اذعان کرد: تمساح های پوزه کوتاه یا گاندو در پیشین بیشترین میزان تمساح در استان را دارند.
 
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 423857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *