۰

دادرسان؛ ذخیره‌های آینده هلال

پنجمین مرحله طرح ملی دادرس سازمان جوانان هلال‌احمر درحالی آغاز شد که برخی از نقاط کشور ایران دستخوش سوانح طبیعی شده و این امر اهمیت آموزش مهارت‌های امدادی و آماده‌سازی نسل آینده به‌عنوان دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت را بیش از پیش ضروری می‌سازد.
 دادرسان؛ ذخیره‌های آینده هلال
به گزارش چهاربهاران، در دل زندگی همه ما همواره روزهای سختی آمده و رفته. روزهای سختی که بی‌خبر می‌آیند، مثل حادثه! برای مقابله با سختی‌ها تنها راه «آمادگی» است. پنجمین مرحله طرح ملی دادرس سازمان جوانان هلال‌احمر درحالی آغاز شد که برخی از نقاط کشور ایران دستخوش سوانح طبیعی شده و این امر اهمیت آموزش مهارت‌های امدادی و آماده‌سازی نسل آینده به‌عنوان دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت را بیش از پیش ضروری می‌سازد. پنجمین مرحله طرح ملی دادرس در سراسر ایران با مشارکت دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت آغاز شده است. در این طرح ملی دادرسان با فراگیری مهارت‌های امدادی و بشردوستانه و سپری‌کردن آموزش‌ها، ضمن تمرین و ممارست جدی تلاش می‌کنند ایمنی را با افزایش دانش امدادی به خود، خانواده و جامعه هدیه کنند.
گام به گام با المپیاد آماده شهرستانی در سیستان‌و‌بلوچستان
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: المپیاد آماده شهرستانی با توجه به بحران سیل با همت کارشناسان امور جوانان در شهرستان‌های نیکشهر، چابهار و کنارک برگزار شد. علیرضا میری اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی مصوب ستاد استان اجرای پنجمین دوره المپیاد آماده مرحله شهرستانی با حضور ناظران و کارشناسان اعزامی از مرکز استان و همچنین مسئولان شهرستانی در شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و چابهار برگزار شد. وی افزود: این دوره از مسابقات که متأسفانه با سیل در این شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه و گرفتار‌شدن مسئولان جمعیت هلال‌احمر به امر امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از این حادثه طبیعی همراه بود، باعث کاهش روند عملکرد مورد انتظار شده است؛ اما باز هم با همت و پیگیری ویژه، میزان مشارکت عمومی جهت برگزاری هر چه مطلوب‌تر المپیاد صورت می‌پذیرد تا در پایان خروجی مورد انتظار گویای زحمات باشد.
برگزاری طرح دادرس
 در مدرسه شهرستان طارم
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان طارم از برگزاری طرح آموزش دادرس در مدرسه دهستان دستجرده خبر داد. محی‌الدین شفیعی، رئیس جمعیت هلال‌احمر طارم هدف از این طرح را فراگیری اصول کمک‌های اولیه و آموزش‌های امدادی و بهره‌مندی از پتانسیل دانش‌آموزان و معلمان با هدف افزایش حفظ انسان‌دوستی و کرامت انسانی و گسترش فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه عنوان کرد. وی ادامه داد: دانش‌آموزان نمایندگان هلال‌احمر در جامعه هستند که با دریافت آموزش‌های لازم شعار هلال‌احمر در هر خانواده یک امدادگر را عملی کرده و در حوادث یاور امدادگران و نجاتگران این شهرستان باشند. شفیعی اضافه کرد: از نتایج بسیار خوب طرح دادرس شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد است که می‌تواند زمینه را برای ورود این دانش‌آموزان در سال‌های آینده به عرصه امدادگری فراهم کند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان طارم افزود: در این طرح دانش‌آموزان با نحوه کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، ماساژ قلبی، آتل‌بندی، پانسمان، بانداژ، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی و نحوه پناهگیری و اسکان اضطراری آشنا شدند. این طرح در مدارس شهرستان طارم برگزار می‌شود و این کلاس‌ها توسط مربیان هلال‌احمر شهرستان طارم اداره می‌شود که در شهرستان طارم  تعداد ۱۳۵ نفر در طرح دادرس شرکت کردند.
دختران دادرس اهوازی در مسابقات انتخابی
رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز گفت: مسابقات انتخابی تیم دادرس منتخب خواهران ناحیه یک آموزش و پرورش کلانشهر اهواز با حضور هشت تیم برگزار شد. سیدفتح‌الله ‌هاشم‌نژاد اظهار کرد:  طرح ملی دادرس یکی از برنامه‌های تعریف‌شده آموزشی و تربیتی است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و همچنین افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و هدف این مسابقات در وهله اول پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است. وی افزود: این مسابقات به این دلیل در سطح دانش‌آموزش شروع شده است که بیشترین آسیب‌ها در مناطق تراکم جمعیتی مثل مدارس وجود دارد. رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز با اشاره به آموزش‌های حمل مصدوم، نحوه بانداژ و انتقال مصدوم و کمک‌های اولیه در طرح دادرس تصریح کرد: اجرای طرح دادرس در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های امدادی زمینه کاهش آسیب‌پذیری دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.‌ هاشم‌نژاد با اشاره به تعداد اعضای تیم طرح دادرس گفت:   از بین تیم‌های مدارس شرکت‌کننده یک تیم ۱۴ نفره خواهران و یک تیم ۱۴ نفره برادران به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند. وی ادامه داد: مسابقات دادرس کشوری بوده و در کل استان‌ها برگزار می‌شود و برگزیدگان مسابقات استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
برگزاری آزمون درون‌مدرسه‌ای دادرس در مدارس بافت
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافت از برگزاری آزمون درون‌مدرسه‌ای طرح دادرس در مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان خبر داد. ‌هادی سلطانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافت بیان کرد: آزمون پایان دوره طرح دادرس با حضور نمایندگان جمعیت هلال‌احمر، آموزش‌و‌پرورش، مدیران و مربیان طرح دادرس در مدارس سطح شهرستان برگزار شد.‌ هادی سلطانی گفت: سرفصل‌های پناه‌گیری، خروج امن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری از دادرسان هلالی آزمون گرفته شد. وی افزود: از بین شرکت‌کنندگان در آزمون درون‌مدرسه‌ای ۱۴ نفر برتر به‌عنوان تیم دادرس، در هر مدرسه جهت برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی به آموزش‌و‌پرورش معرفی می‌شوند.
ارزیابی آموزش‌های پنجمین مرحله طرح دادرس در قم
با حضور جمعی از مسئولان، آموزش‌های پنجمین مرحله طرح دادرس در قم مورد ارزیابی قرار گرفت. همزمان با آغاز اجرای پنجمین مرحله طرح ملی دادرس در قم، آموزش‌های امدادی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت مورد ارزیابی قرار گرفت. براساس این گزارش، با حضور کارشناس مسئول اجرای طرح دادرس، نماینده اداره کل آموزش‌و‌پرورش و کارشناس مسئول نواحی آموزش‌و‌پرورش از مدارس تحت پوشش طرح ملی دادرس بازدید شد و نحوه آموزش و اجرای این طرح در مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت. از میان لیست مدارس تحت پوشش طرح ملی دادرس استان قم، توسط معاون امور جوانان استان به صورت تصادفی تعدادی از مدارس انتخاب شد و آموزش‌های دانش‌آموزان آن مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.
رقابت ۱۵۰ دانش‌آموزان تسوجی
رئیس جمعیت هلال‌احمر تسوج از برگزاری مرحله مقدماتی پنجمین دوره مسابقات المپیاد آماده خبر داد. علیرضا داغستانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر تسوج گفت:  طرح ملی دادرس یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان جوانان هلال‌احمر است که دارای اهداف مهمی چون افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی در میان دانش‌آموزان و ساماندهی تیم‏های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش‌دیده توانمند و برخوردار از مهارت‏های کارگروهی است. وی بیان کرد: دانش‌آموزان پس از گذراندن آموزش‌های طرح ملی دادرس در مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر) به رقابت با یکدیگر پرداختند. المپیاد آماده مقدماتی یکی از برنامه‌های آموزشی و تربیتی است که با تأکید بر آموزش قبل از اجرای مسابقات و به منظور تعیین تیم‌های آماده برتر در سطح درون‌مدرسه‌ای برگزار شد. داغستانی افزود: پنجمین مرحله مقدماتی المپیاد آماده درون‌مدرسه‌ای در ۵ مدرسه اجرا شد و بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز تحت آموزش‌های این طرح قرار گرفته‌اند. در این دوره بیش از ۱۰ تیم آماده ۱۴نفری به رقابت پرداختند.
روند اجرایی پنجمین دوره المپیاد آماده در ایرانشهر
کارشناس امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر از حضور ۲۰ تیم دادرس در پنجمین دوره المپیاد آماده مرحله شهرستانی خبر داد. محمدرضا کرد گفت: مسابقات طرح دادرس در شهرستان ایرانشهر با همکاری جمعیت هلال‌احمر و اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان در دو گروه برادران و خواهران و با حضور ۲۰ تیم از تمام مدارس راهنمایی شهرستان ایرانشهر برگزار شد و دادرسان با هم به رقابت پرداختند. وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح ایمنی و کاهش پیامدهای وقوع حوادث در مدارس و بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود در آموزش‌و‌پرورش در مواقع اضطراری و توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود‌امدادی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش‌دیده، توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی عنوان کرد. مسئول امور جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر افزود: در این دوره از مسابقات دو تیم برتر از گروه برادران و خواهران که «شامل یک مربی و ۱۴ دادرس است» انتخاب شده و به مرحله استانی راه می‌یابند.
 پنجمین مرحله مقدماتی المپیاد آماده دادرس در البرز
رئیس اداره دانش‌آموزی و پیش‌دبستانی جمعیت هلال‌احمر استان البرز از آغاز پنجمین مرحله مقدماتی المپیاد طرح ملی دادرس در استان البرز خبر داد. مهناز قائم‌پناه با اعلام این خبر گفت:  طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با هدف ترویج و توسعه ظرفیت‌های خود‌امدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در جامعه به‌ویژه در مدارس استان برگزار می‌شود. وی افزود: این طرح یکی از موثرترین طرح‌های ملی سازمان جوانان کشور است که دانش‌آموزان آموخته‌های امدادی خود را تمرین كرده و این مهارت‌ها را در مواقع بحران در جامعه، خانواده و مدرسه به نحو احسن به‌کار می‌گیرند. قائم‌پناه اظهار کرد: آموزش پنجمین دوره این طرح ملی از اوایل آذرماه‌ سال جاری آغاز و منتج به انتخاب تیم‌های برتر جهت شرکت در مسابقات در ۳ سطح درون‌مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی می‌شود. این رقابت بین دانش‌آموزان مدارس دوره متوسطه اول پایه هشتم در فضایی دوستانه اجرا می‌شود. رئیس اداره دانش‌آموزی و پیش‌دبستانی جمعیت هلال‌احمر استان البرز ادامه داد: با توجه به تعیین زمانبندی انجام‌شده توسط سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر این طرح به صورت همزمان در استان‌های کشور اجرا می‌شود. وی افزود: در استان البرز نیز تعداد ۶۸ مدرسه تحت پوشش آموزش دادرس قرار گرفته است که مسابقات المپیاد آماده مرحله شهرستانی به منظور انتخاب تیم‌های برتر شهرستان در دهه فجر و مرحله استانی در هفته هلال‌احمر برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با ۸ سرفصل پایه از آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه توسط مربیان مجرب این طرح آشنا می‌شوند. پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی-ریوی (cpr)، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفاي حریق، اسکان اضطراری  ۸ سرفصل پایه دوره آموزش طرح ملی دادرس است.
طرح ملی دادرس
در بندر ماهشهر کلید خورد
رئیس جمعیت هلال‌احمر ماهشهر گفت: طرح ملی دادرس با یاری اعضای دانش‌آموز و مربیان امدادی در مدارس مجری طرح در این شهرستان آغاز شد. یاسر زائری اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ملی دادرس در جامعه تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت برای مواجهه با حوادث احتمالی است. وی افزود: در این طرح که زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود، دانش‌آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می‌شود، آموزش‌هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند. رئیس جمعیت هلال‌احمر بندر ماهشهر افزود: پس از آموزش این موارد، هر مدرسه حداقل یک گروه ۱۴ نفری به منظور رقابت با مدارس دیگر به جمعیت هلال‌احمر معرفی می‌کند و در پایان دانش‌آموزان مسابقه داده و گروه برتر راهی مسابقات استانی می‌شود. به گفته زائری، آموزش‌های طرح دادرس در مدارس پسرانه و دخترانه شهرستان آغاز شده است.
برگزاری دادرس
در شهرستان تاکستان و آبیک
پنجمین المپیاد منطقه‌ای و شهرستانی دادرس در شهرستان تاکستان و آبیک استان قزوین برگزار شد. پنجمین مرحله طرح دادرس در مناطق مختلف شهرستان تاکستان (اسفرورین، خرمدشت، ضیاآباد و تاکستان) با برگزاری آموزش‌های دادرس در ‌سال جاری اجرا شده و پس از برگزاری این آموزش‌ها دانش‌آموزان این مناطق در المپیاد منطقه‌ای به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این المپیاد که به صورت کتبی در بین دانش‌آموزان مناطق مختلف شهرستان تاکستان برگزار شد، تعداد ۲۴ تیم دادرس مناطق این شهرستان به رقابت پرداختند. در شهرستان آبیک نیز پس از برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای، ۱۰ تیم دادرس برگزیده این شهرستان در مرحله شهرستانی که در بهمن ماه برگزار شد، به رقابت پرداختند و تیم‌های برتر جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک جهت حضور در المپیاد استانی انتخاب و به مرکز استان معرفی شدند.
برگزاری مرحله درون‌مدرسه‌ای
طرح دادرس در میناب
رئیس جمعیت هلال‌احمر شعبه ویژه میناب خبر داد: مرحله درون‌مدرسه‌ای المپیاد طرح ملی دادرس در ۳۵ مدرسه شهرستان میناب در حال برگزاری است. سید موسی‌ هاشمی‌نسب اظهار کرد:   مدارس به‌عنوان کانون اصلی تربیت نسل فردا و دانش‌آموزان است و ما با برگزاری کلاس‌های آموزشی امداد‌و‌نجات و تشکیل انجمن‌های دادرس در مدارس این کار را انجام می‌دهیم. وی اضافه کرد: می‌توان با تجهیز مدارس و آموزش دانش‌آموزان و تشکیل خانه‌های هلال‌احمر از حوادث پیشگیری کرده و جان بسیاری از مردم را نجات داد.‌ هاشمی‌نسب تصریح کرد:   مرحله درون‌مدرسه‌ای طرح ملی دادرس در ۳۵ مدرسه دارای کانون دانش‌آموزی شهرستان میناب در حال برگزاری است.
اجرای طرح ملی دادرس
در مدارس میبد و مهریز
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهریز از اجرای پنجمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۲ مدرسه این شهرستان خبر داد. محسن زارعیان، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهریز اظهار داشت: طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) همزمان با سراسر کشور به منظور آموزش و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در امور امدادی و تربیت و آموزش آنها برای روزهای سخت و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در ۱۲ شهرستان مهریز آغاز شد. زارعیان تصریح کرد: با توجه  به اینکه طرح ملی دادرس در ۱۲ مدرسه متوسطه اول شهرستان در حال برگزاری است، در‌مجموع ۳۰۰ دانش‌آموز  از مباحث و آموزش‌های  طرح ملی دادرس بهره‌مند می‌شوند. وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان با شاخص‌های پناهگیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، احیاي قلبی و ریوی، خونریزی و پانسمان، ارزیابی کنترل مقدماتی، شکستنی و آتل‌بندی، ارزیابی کنترل حیاتی و اطفاي حریق آشنا می‌شوند. کمال بناء، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان میبد اظهار داشت: طرح دادرس مخفف دانش‌آموز آماده در روزهای سخت در راستای آموزش به دانش‌آموزان  در جهت پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی آغاز شد. بناء افزود: در راستای اجرای تفاهمنامه بین جمعیت هلال‌احمر و اداره آموزش‌و‌پرورش به منظور تحقق شعار یک نفر امدادگر آموزش‌دیده در هر خانواده در امور امداد‌و‌نجات، کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس ساماندهی شدند و از این طریق طرح ملی دادرس در ۱۳ مدرسه شهرستان در حال اجرا است. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان میبد در پایان گفت: تعداد ۴۵۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان میبد در طرح ملی دادرس مشارکت دارند.
برگزاری مرحله شهرستانی
المپیاد آماده در مبارکه
مرحله شهرستانی المپیاد آماده در بخش پسران و دختران با حضور معاون امور جوانان و رئیس اداره پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی استان   مبارکه برگزار شد. لطف‌الله ابوطالبی گفت:   آموزش‎های امداد و کمک‎های اولیه براساس سرفصل‎های دادرس توسط مربیان جمعیت هلال‌احمر در ۱۰ مدرسه متوسطه اول ویژه‎ دانش‌آموزان پایه هشتم شهرستان ارایه شد. رئیس جمعیت هلال شهرستان مبارکه تصریح کرد: پس از برگزاری مرحله درون‌مدرسه‎ای دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت جهت شرکت در مرحله شهرستانی تمرین و در این المپیاد شرکت کردند. ابوطالبی در ادامه افزود:   این المپیاد با حضور معاون امور جوانان و رئیس اداره پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی استان در دو نوبت صبح ویژه دختران و بعدازظهر ویژه پسران برگزار شد. ابوطالبی تشریح کرد: المپیاد با پذیرش اعضا شروع شد و پس از برگزاری آزمون کتبی، شرکت‌کنندگان در آیتم‎های عملی به رقابت پرداخته و اطفاي حریق نیز به دانش‌آموزان آموزش داده شد. ابوطالبی در پایان ضمن تشکر از عوامل اجرایی و حضور مسئولان استانی گفت: به‌زودی همراه با اعلام نتایج طی مراسمی از عوامل اجرایی، مدارس برتر و مربیان در دو بخش پسران و دختران تقدیر خواهد شد.
پنجمین المپیاد آماده در مدارس شهرستان‌های فارس برگزار شد
مرحله شهرستانی پنجمین دوره المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌احمر) در شعب استان فارس برگزار شد. معاون امور جوانان هلال‌احمر فارس با بیان این خبر گفت:   المپیاد آماده با حضور دادرسان مدارس متوسطه اول در شهرستان کازرون، خرامه، شیراز، آباده، اوز، قیروکارزین، جهرم، گراش، ارسنجان، زرین دشت، لار، لامرد، فیروزآباد، ارسنجان، خرم‌بید، اقلید و نی‌ریز به صورت مجزا در دو بخش دختران و پسران برگزار شد. غلامحسین تجلی در ادامه گفت: المپیاد دادرس درواقع تمرینی عملی در محیطی دوستانه است که دانش‌آموزان خود را به مرحله آزمایش بگذارند و اجرای این المپیاد در مرحله شهرستانی پس از آموزش‌های مباحث دادرس در بهمن ماه برگزار شد و از بین مدارس شرکت‌کننده در هر شهرستان یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه انتخاب می‌شوند که در مرحله استانی المپیاد دادرس شرکت کنند. خاکسار، رئیس جمعیت هلال‌احمر کازرون در این‌ خصوص گفت: المپیاد آماده با هدف افزایش سطح ایمنی و خطرپذیری مدارس در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش‌دیده، توانمند و برخوردار از مهارت کارگروهی برگزار شد. محسن صباغ‌نژاد در خصوص اجرای طرح دادرس در خرامه گفت: اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) برای پنجمین ‌سال در شهرستان خرامه برگزار شد و بدون تردید استمرار اجرای این طرح می‌تواند در ارتقاي سطح آمادگی دانش‌آموزان نقش مهمی ایفا كند. سیدقاسم حسینی، رئیس جمعیت هلال‌احمر خرم‌بید ابراز داشت: کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، پناهگیری و خروج ایمن، احیاي قلبی، ریوی و حمل مصدوم از آیتم‌های تخصصی عملی مرحله شهرستانی المپیاد آماده است که در شهرستان خرم‌بید موارد آزمون به نحو احسن انجام شد. شافعی، رئیس اداره دانش‌آموزی معاونت جوانان در این‌ خصوص گفت: در استان فارس تعداد ۱۹۶ کانون دانش‌آموزی در مقطع پسرانه و ۲۴۵ کانون دانش‌آموزی در مقطع دختران با هم در مرحله شهرستانی به رقابت می‌پردازند و درنهایت از هر شهرستان یک تیم خواهر و یک تیم برادر برای شرکت در مرحله استانی معرفی می‌شوند.
محک دانش‌آموزان آماده همدانی در پنجمین مرحله طرح دادرس
رئیس اداره پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر استان همدان از اتمام آموزش‌های طرح ملی دادرس در ۲۰۰ کانون دانش‌آموزی استان خبر داد. امیدوار با اعلام این خبر گفت:   پنجمین مرحله طرح ملی دادرس با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش با اعزام مربیان جمعیت هلال‌احمر به ۲۰۰ کانون دانش‌آموزی مدارس دوره اول متوسطه در سطح استان برگزار شد. رئیس اداره پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود:   بعد از ارایه آموزش‌ها طبق سرفصل‌های تعیین‌شده مرحله مقدماتی المپیاد آماده در سه مرحله درون‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود؛ مرحله درون‌مدرسه‌ای و منطقه‌ای المپیاد با برگزاری آزمون کتبی در بین اعضاي تیم‌های ۱۴ نفره مدارس و منطقه برگزار خواهد شد و تیم‌های برتر مرحله منطقه‌ای یا ناحیه آموزشی به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت. امیدوار با بیان اینکه در مرحله شهرستانی المپیاد آماده به‌ صورت آزمون کتبی و عملی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده در اردیبهشت‌ ماه همزمان با هفته هلال‌احمر برگزار خواهد شد که ۹ تیم خواهر و ۹ تیم برادر از شهرستان‌های تابعه طی دو روز به تفکیک خواهر و برادر با هم به رقابت خواهند پرداخت.
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 423822
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *