۰
گزارش چهاربهاران از دستاوردهای بسیج؛

طرح های هجرت و اردوهای جهادی از اقدامات شاخص بسیج در محرومیت زدایی در منطقه است/ امنیت پایدار، تعریفی که بسیج وارد ادبیات نظامی کشور کرد

در چهار دهه انقلاب از مهم ترین دستاوردهای بسیج طرح های هجرت و اردوهای جهادی که از اقدامات شاخص بسیج در محرومیت زدایی در منطقه است.
12
12
به گزارش چهاربهاران، بکار گیری مردم در مواقع بحران به عنوان بسیج همه توده ها یکی از ماندگار ترین و تاثیر گذارترین اقدامات حضرت امام(ره)در انقلاب اسلامی بود .
این اقدام حضرت امام (ره) در جنگ به زیبایی نمایان گشت و بسیج توده های مختلف مردم در جبهه ها معادلات نظامی دنیا را دچار تحول اساسی کرد.و بسیج خالق صحنه های بسیار زیبا در دفاع مقدس گشت.
در دوران سازندگی نیز بسیج در قابل بسیج سازندگی به آبادانی و محرومیت زایی در روستاها پرداخت.اردوهای جهادی دانشجویی از ابتکارات بسیج در محرومیت زایی در روستاها و در بستر زیرساختهای آموزش و پروش بود.
محمد جدگال از دانشجویان ساکن در دشتیاری با اشاره به فعالیت های بسیج در حیطه محرومیت زایی گفت:  از  فعالیتهای محرومیت زایی بسیج می توان به شناسایی اماکن و زیر ساختهای فرسوده مناطق دور افتاده اشاره کرد که حضور دانشجویان شهرستانی و بومی در کنار هم در اینگونه فعالیتها نشان از همبستگی و پویایی و مشارکت دادن جوانان توسط بسیج در این گونه از فعالیتهاست.
سعید بریسی اعطای تسهیلات و کارآفرینی در فعالیتهای بسیج از دیگر اقدامات این نهاد در شهرستان چابهار عنوان کرد و تصریح کرد: از اقدامات قابل توجه بسیج بکار گیری اقتصاد مقاومتی در محرومیت زدایی است بدین منظور بسیج با حمایت از کارآفرینان بومی و شناسایی تولیدات بومی منطقه و اعطای تسهیلات توانسته گامی مهم در اشتغال زایی و محرومیت زدایی در شهرستان چابهار بردارد.
درتامین امنیت نیز بخصوص در مرزهای شرقی دوباره بسیج با طرح امنیت پایدار و تامین امنیت توسط مردم به کمک نیروهای مسلح شتافت و برگ زرین دیگری به افتخاراتش افزود.
تکیه بر نیروهای بسیجی در امنیت پایدار به طور جد توسط سپاه در استان سیستان وبلوچستان از جمله در شهرستان چابهار دنبال می شود.
امروز به برکت فعالیت‌های متعدد سپاه و بسیج در کنار سایر نیروهای امنیتی، حوزه امنیت استان به سمت مباحث اقتصادی و فرهنگی سوق پیدا کرده و رویکردهای نظامی در حوزه امنیت جای خود را به مباحث معیشتی و محرومیت‌زدایی داده است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 423730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *