۰
در مراسم افتتاحیه 823 پروژه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه مطرح شد:

اقدامات سپاه در سیستان و بلوچستان افتخارآفرین است/ تامین امنیت در کنار پروژه های محرومیت زدایی از اقدامات قرارگاه قدس سپاه است

مراسم افتتاح 823 پروژه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، صبح امروز مراسم افتتاح 823 پروژه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سید ضیاءالدین حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر ، سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان و جمعی از علمای شیعه  سنی، نمایندگان و معتمدین در سالن نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد.

تامین امنیت در کنار پروژه های محرومیت زدایی از اقدامات قرارگاه قدس سپاه است
در این مراسم سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، ولادت حضرت زینب(س) و تبریک عملیات والفجر 8 و تقدیر از بزرگان و ریش سفیدان اظهار داشت: بزرگان و ریش سفیدان حق بزرگی را به پاس زحماتی که متقبل می شوند به گردن این منطقه دارند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه بیان کرد: با توجه به اینکه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم کشور مورد تاکید رهبر انقلاب است، کمک به رشد معیشتی مردم سیستان و بلوچستان به صورت ویژه در دستور کار ما قرار گرفته است.

بزرگان و ریش سفیدان حق بزرگی به گردن مردم منطقه دارند
وی با بیان اینکه در زمینه مردم داری و مردم یاری  پروژه های عمرانی، اشتغال زایی، بهداشت و درمان زیادی را با حمایت فرمانده نیروی زمینی سپاه انجام دادیم، افزود: تامین امنیت نیز در کنار این پروژه ها از اقدامات قرارگاه قدس سپاه است که امروز بخشی از این پروژه ها در راستای کمک به دولت و پیشرفت منطقه جنوب شرق افتتاح می‌شود .
سردار مارانی گفت: کارشناسان ما مشکلات مردم را به دقت بررسی می‌کنند و برای حل آنها در قالب پروژه‌های مختلف وارد عمل می‌شود که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
همه رده های سپاه در جنوب شرق موظف هستند در کنار ماموریت خود، محرومیت زدایی را داشته باشند
در ادامه این مراسم سردار سید ضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر گفت: همه رده های سپاه که در جنوب شرق مستقرند   موظف هستند در کنار ماموریت های ذاتی خودشان که دفاع و امنیت است بحث مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی را داشته باشند.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان چهار هزار و 656 پروژه مختلف توسط سپاه انجام می شود که از این تعداد دو هزار و 538 پروژه به اتمام و مورد بهره برداری قرار گرفته است و دو هزار و 122 پروژه در دست اجرا است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
سردار حزنی خاطر نشان کرد: این پروژه ها شامل ۱۸۳مسجد، 28 واحد خانه عالم ، 312 گلخانه ،تسطیح و آبرسانی یک هزار و 157 هکتار از زمین های کشاورزی و بسیاری پروژه های دیگر می باشد.

هزینه بیش از ده میلیاردی نیروی زمینی سپاه برای فعالیت های غیرعمرانی در سیستان و بلوچستان
فرمانده قرارگاه قدس سازندگی کوثر افزود: به غیر از پروژه های عمرانی ده میلیارد و ۳۶۷میلیون تومان در فعالیت های غیر عمرانی به مثل زنان بد و بی سرپرست، تامین جهیزیه، توزیع لوازم التحریر، بسته های بهداشتی و پوشش ایتام هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحث کشاورزی 33 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه در حال اجرا است، اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم 2 برابر تعهداتی که تا امروز داشتیم در این استان اجرا کنیم.
 
در ادامه این مراسم ۸۲۳ پروژه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران با پیام فرمانده نیروی زمینی سپاه به صورت ویدئو کنفرانس در ۵ نقطه از جنوب شرق کشور افتتاح شد.
   بهره برداری همزمان از 823 پروژه محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان به صورت ویدیو کنفرانس
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این این مراسم با بیان اینکه تلاش های زیادی را از سوی قرارگاه ها شاهد بودیم، اظهار داشت: یکی از رسالت های سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است که در این راستا باید در هر حوزه‌ای که عقب‌ماندگی وجود دارد ورود پیدا کنیم و ما شاهدیم که عقب‌ماندگی‌های سیستان و بلوچستان که از دوران رژیم ستم‌شاهی در این منطقه ایجاد شده آنقدر زیاد است که بخشی از آن با وجود تلا‌ش‌های فراوان انجام شده تاکنون، همچنان باقی است.
وی تصریح کرد: امروز پایه و اساس امنیت در جنوب شرق کشور فقرزدایی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی است و تاکنون اقدامات زیادی در این راستا انجام شده که این 823 پروژه تنها بخشی از آن است.

امروز سپاه در همه عرصه‌ها به کمک مردم آمده‌ است
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه این مراسم با بیان اینکه نحوه استفاده از سرمایه در راستای محرومیت زدایی مهم است ، گفت: هنر آن است که داده های خدا را درجایی که مربوط به فرامین اوست مصرف کنیم.
وی ادامه داد: مطمئنا گزارش برنامه امروز سپاه به رهبر انقلاب برسد موجبات خوشحالی ایشان را فراهم می‌کند.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه سپاه با عمل با مردم مواجه شده اند، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما نیروهای محض نظامی نیستند نیروهای فرهنگی و اعتقادی و اجتماعی هستند.

اقدامات سپاه در سیستان و بلوچستان افتخارآفرین است
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمود "من یک موی کوخ‌نشین را با کاخ‌نشینان معامله نمی‌کنیم"، گفت: مهم آن است که ما به داد افرادی برسیم که برای حل مشکلات خود توان مالی ندارند و سپاه در این عرصه موفق عمل کرده است. امروز سپاه پاسداران به جای آن‌که با حرف با مردم مواجه شود، پیشتاز عمل شده و در حوزه عمل به کمک مردم آمده است.
آیت‌الله سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز نیروهای سپاه نیروهایی فرهنگی هستند که در همه عرصه‌های لازم به کمک مردم آمده‌اند و این رویکرد جای شکر و تقدیر دارد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز اقداماتی از جمله راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی، درمان بیماران صعب‌العلاج، احداث راه‌های روستایی در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی و دیگر برنامه‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی در این خطه از کشور افتخارآفرین است. این خدمات در خطه‌ای از کشور صورت گرفته که مردم آن سال‌های طولانی درگیر فقر و دردمندی بوده‌اند و امروز شاهد شکوفایی سرزمین خود هستند.

پروژه های محرومیت زدایی سپاه پاسداران خدماتی بی منت از جنس اقتصاد مقاومتی است
دهمره نماینده مردم سیستان در آیین افتتاح 823 پروژه محرومیت زدایی با قدردانی از خدمات سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان گفت: در هر تشکیلاتی سه عنصر رهبری، مردم و ایمان اگر در کنار یکدیگر جمع شوند اتفاقات تاریخی رخ می دهد.
وی افزود: مردم ایران به زیبایی از حکومت و نظام خود دفاع می کنند و همین عوامل سبب می شود امروز به عنوان الگوی برای همه بشریت دنیا باشند.
دهمرده با بیان اینکه خدمات سپاه پاسدارن از جنس وحدت کلمه است، ادامه داد: این پروژه ها سپاه پاسداران خدمت بی منت به مردم، بهترین عبادت و از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
 
با تمام قوا برای پشتیبانی از دولت در رفع محرومیت پای کار هستیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه از اساسی‌ترین موضوعات در تامین امنیت پایدار رفع فقر، محرومیت و بیکاری است، گفت: ما با تمام قوا برای پشتیبانی از دولت در حوزه رفع مشکلات مناطق محروم پای کار هستیم.
سردار محمد پاکپور صبح امروز در مراسم افتتاح 823 پروژه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در زاهدان اظهار داشت: زمانی که ماموریت تامین امنیت جنوب شرق کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شد، پس از بررسی‌های فراوان توسط تیم شهید نورعلی شوشتری، مردم‌‌یاری و رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان به‌طور ویژه در دستور کار قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: هر چند دست پلید استکبار اجازه نداد شهید شوشتری در افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در جنوب شرق کشور حضور یابد؛ اما بی‌شک روح وی امروز شاهد این دستاوردهای بزرگ است.
وی با اشاره به محرومیت‌های وسیع موجود در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: مشکلات موجود در زمینه کمبود شغل، بیکاری و محرومیت در سیستان و بلوچستان بسیار وسیع است و حل آن حجم زیادی از امکانات کشور را نیاز دارد؛ البته ما آنچه در توان نیروی زمینی سپاه بوده پای کار آورده‌ایم.
پاکپور خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین موضوعات در تامین امنیت پایدار رفع فقر، محرومیت و بیکاری است و اعتقاد داریم رفع این مشکلات دزدی، قاچاق و ناامنی را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین اشتغال‌زایی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهیم و تاکنون در این راستا اقدامات زیادی توسط سپاه در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: البته اقدامات ما کوتاه مدت است و اقدامات بلندمدت که منجر به حل عمقی مشکلات و محرومیت‌ها شود بسترهای زیربنایی و اساسی و پای کار آمدن همه دستگاه‌ها را می‌طلبد. در این راستا آنچه در توان سپاه پاسداران است پای کار آمده و ما با تمام قوا برای پشتیبانی از دولت در حوزه رفع مشکلات مناطق محروم پای کار هستیم.
وی اظهار داشت: امروز ما شاهد افتتاح 823 پروژه محرومیت‌زدایی هستیم که عمده آن‌ها در حوزه اشتتغال‌زایی انجام شده و شامل مواردی از جمله احداث راه‌های روستایی در دورافتاده‌ترین نقاط، ایجاد مشاغل مختلف و اقدامات بهداشتی و درمانی در راستای حل مشکلات مردم است.
پاکپور گفت: رسالت پاسداران کمک به مردم است و هرجا مردم نیاز به کمک داشته باشند چه در زمان وقوع سیل‌ باشد یا زلزله و حوزه‌های محرومیت ورود پیدا می‌کنیم.
  انتهای پیام/
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 423728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *