۰
امامان جمعه اهل سنت چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

اقدامات عمرانی در استان سیستان وبلوچستان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست/ نعمت امنیت مهمترین مولفه و رهاورد نظام پس از انقلاب در استان بوده است

امامان جمعه اهل سنت چابهار گفتند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهبری های مدبرانه حضرت امام خمینی(ره)، اتفاقاتی روی داد که همراه با خیر و برکت بود و پیشرفت هایی در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت.
12
12
به گزارش چهاربهاران، دهه فجر همواره فرصتی بوده است تا دستاوردهای جمهوری اسلامی به عنوان نظام برآمده از مجاهدت های انقلاب اسلامی بازخوانی شود. وضعیت روستاهای یک کشور می تواند معیار مهمی در وضعیت توسعه و عدالت باشد.
امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: تامین امنیت با نثار خون جوانان مومن وانقلابی از رهاوردهای مهم نظام پس از انقلاب در استان سیستان وبلوچستان بوده است.
مولوی عبدالرحمن ترنجزر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران علی رغم بغض و کین دشمنان و تحمیل کردن جنگ هشت ساله و توطئه های بسیار دولت با مدیرانی با روحیه و تفکرجهادی که از تدابیر امام خمینی (ره) بود توانست در چند سال اخیر رشد و پیشرفت شایانی در حوزه های مختلف در استان داشته باشد.
وی افزود: در محور توسعه روستاها به علت تشکیل نهادهای انقلاب اسلامی همانند جهاد سازندگی، کمیته امداد و سایر سازمان های انقلابی و مردمی با تفکر جهادی در تحول روستایی و توسعه آن اقدامات ارزشمندی انجام گرفت.
وی ادامه داد: تامین امنیت از برکات ونعمات بزرگی است که جز با ریخته شدن خون جوانان مومن انقلابی حاصل نشد و اکنون نیز نسل سوم و چهارم انقلاب قاطعانه از آرمانهای انقلاب خود دفاع خواهند کرد.
مولوی ترنجزر با اشاره به پیشرفت و رفاه در بلوچستان بیان کرد: در زمینه عمرانی اگر پیشرفت و رفاه نسبی هم در بلوچستان مشاهده می شود همه از برکات بعد از انقلاب بوده است بخصوص در دسترسی به روستاها و حتی نقاط بسیار دور استان با احداث جاده مشکلات زیادی مرتفع شد.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها از اقدامات مهم دیگر دولت پس از انقلاب بود و خود من بارها شاهد مرگ میر بسیاری از کودکان و بیماران به علت نبود پزشک و عدم وجود راه مواصلاتی بوده ام.
مولوی ترنجزر گفت: تحت پوشش قرار گرفتن روستاییان و عشایر در بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از قدم های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که قبل از انقلاب وجود نداشت.
امام جمعه شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه آموزش با وجود کاستیهایی که مشاهده می شود رشد بسیار زیادی صورت گرفته و نخبگان این مرز و بوم در مسئولیتهای بسیاری مشعغول به خدمت هستند.
امام جمعه شهر نگور: اقدامات عمرانی دولت در استان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست
امام جمعه شهر نگور گفت: اقدامات عمرانی و رفاهی دولت در استان قابل مقایسه با وضعیت قبل از انقلاب نیست.
مولوی عبدالرحمن عارفی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به آبادی و عمرانی شهر و روستا بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان سیستان وبلوچستان به برکت انقلاب اسلامی ایران پس از انقلاب وبا دستور حضرت امام خمینی (ره) و ایجاد جهاد سازندگی روی امکانات اولیه ای همچون آب و برق را به خود دید و می توان ادعا کرد خدمات نظام با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
وی افزود: عدم دسترسی مردم به خدمات بهداشتی اولیه، نبود جاده و محرومیت تقریبا نود و پنج درصد از روستاها از نعمت برق از مشکلات عدیده استان قبل از انقلاب بود.
وی ادامه داد: مهم ترین محورهای ارائه خدمات به روستاییان مواردی از قبیل راه سازی، تلفن، برق، گاز بهداشت، شبکه های اینترنتی، محیط های ورزشی، مکانیزاسیون کشاورزی و ساماندهی مسکن روستایی می باشد.
مولوی اهل سنت بیان کرد: نظام شاهنشاهی با هزینه های گزاف زیاد سرگرم مانور تسلیحاتی و پر کردن جیب کمپانیهای فروش سلاح امریکا بود و به عنوان مزدور و آلت دست استکبار به عنوان ژاندارم خلیج فارس مشغول فعالیت بود.
مولوی عارفی خاطرنشان کرد: در کنار این همه شعارها و هیاهوی زیاد و جشنهای پادشاهی دریغ از کوچکترین امکانات در روستاهای دوردست کشور به ویژه استان سیستان وبلوچستان که در محرومیت مطلق بسر می برد قابل مقایسه نیست و بعد از انقلاب در تمام زمینه ها در همه ابعاد نسبت به قبلش بسیار افزایش یافته است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب: 423709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *